Gå til innhold

Dere som mottar bidrag fra barnefar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen spørsmål rundt dette, da jeg ikke får direkte bidrag, men en sum hver md + at han spleiser på de dyre tinga (klær, sko, sykkel, ski etc).

Hvor mye får dere pr md med 2 barn som er hos far annenhver helg?

Er det riktig at om far betaler bidrag etter NAV's satser så trenger far ikke å spleise på de dyre tinga?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klær og sko anses ikke som "dyre" ting, men nei, han trenger ikke være med å spleise på andre ting når man betaler gjennom nav. Da er dette med i beregninga.

Nå mottar jeg bare for 1 barn, som er 10 netter hos meg, og 5 hos faren, og jeg skal ha 1990 kr i mnd

Skrevet

Min mann betaler 6300kr på 2 barn som han har annehver helg og 1 dag midt i uka. Eneste han betaler utenom er halvparten av kostnadene til barneselskap.

Skrevet

Vi har 2 barn som han har fra fre-man annenhver helg, og annenhver ons-tors. Fordi vi liksom skal dele ferier og helligdager blir bidraget beregnet som at vi har tilnærmet lik delt omsorg, eller han kom i kategorien 9-13 netter, så jeg får 2300 kr tilsammen, han har en årsinntekt på 430.000. Syns det er litt lite for bf nekter å kjøpe så mye som ei strømpebukse til dem. (men det er fordi han er sur fordi han ikke fikk delt omsorg for barn på 1 og 3år). Tror det stemmer at så lenge du får bidrag fra han så er det du som må dekke alt, dessverre...

Skrevet

BF skal betale halvparten hvis barnet trenger DYRE ting, feks tannregulering, og dekke halvparten av feks konfirmasjon. Dette når NAV er inne i bildet.

Det var ihvertfall det de sa til meg på NAV i august:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...