Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #1 Skrevet 26. november 2010 Har noen spørsmål rundt dette, da jeg ikke får direkte bidrag, men en sum hver md + at han spleiser på de dyre tinga (klær, sko, sykkel, ski etc). Hvor mye får dere pr md med 2 barn som er hos far annenhver helg? Er det riktig at om far betaler bidrag etter NAV's satser så trenger far ikke å spleise på de dyre tinga?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #2 Skrevet 26. november 2010 Klær og sko anses ikke som "dyre" ting, men nei, han trenger ikke være med å spleise på andre ting når man betaler gjennom nav. Da er dette med i beregninga. Nå mottar jeg bare for 1 barn, som er 10 netter hos meg, og 5 hos faren, og jeg skal ha 1990 kr i mnd
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #3 Skrevet 26. november 2010 Min mann betaler 6300kr på 2 barn som han har annehver helg og 1 dag midt i uka. Eneste han betaler utenom er halvparten av kostnadene til barneselskap.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #4 Skrevet 26. november 2010 Vi har 2 barn som han har fra fre-man annenhver helg, og annenhver ons-tors. Fordi vi liksom skal dele ferier og helligdager blir bidraget beregnet som at vi har tilnærmet lik delt omsorg, eller han kom i kategorien 9-13 netter, så jeg får 2300 kr tilsammen, han har en årsinntekt på 430.000. Syns det er litt lite for bf nekter å kjøpe så mye som ei strømpebukse til dem. (men det er fordi han er sur fordi han ikke fikk delt omsorg for barn på 1 og 3år). Tror det stemmer at så lenge du får bidrag fra han så er det du som må dekke alt, dessverre...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #5 Skrevet 26. november 2010 BF skal betale halvparten hvis barnet trenger DYRE ting, feks tannregulering, og dekke halvparten av feks konfirmasjon. Dette når NAV er inne i bildet. Det var ihvertfall det de sa til meg på NAV i august:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå