Gå til innhold

Tips til pakke-kalender-gaver mottas med takk!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Små biler

Plastelina

Fargeblyanter

Rosineske

Små fly

Rumpeakebrett

Cd med sanger eller eventyr

kjærlighet på pinne

Ullsokker

En tøff lue

Fri fra bhg en dag hvor dere finner på noe feks drar i svømmehallen,lekeland ol

Liten eske med lego

En ball

Leker han kan ha i snøen

En bok

Tannbørste

Badeleker

Badeskum

Malesaker

Skrevet

Opplevelser..

Feks:

dra i svømmehallen en dag (illustrer dette, klipp ut og pakk inn)

dra på lekeland

se på gravemaskiner (hvis du vet at det fins noen i området)

pynte juletre (pakk inn en juletrepynt spm er "hans")

lage pepperkaker

ting:

rosiner og tørket frukt

pepperkakeformer

kokkehatt og forkle

kjevle (så lager dere pepperkaker sammen etter han har fått disse tingene)

lekebil

DVD

julemusikk

et juleblad

noe han trenger - feks sokker i ull el. body

en bok

var det jeg kom på ;-)

Skrevet

pepperkakeformer (gjerne noen dager etter hverandre før dere skal bake), evt også en boks ferdiglaget pepperkakedeig?

figurer til julekrybbe

Skrevet

Klistermerker :) Gjerne slike som "står ut" ut litt, er myke eller har øyne osv..

Sokker med bilde av noe han liker / interesserer seg for.

Godteribiter

Brenn en DVD, CD

Skrevet

Kjøper dere så dyre gaver? Ikke alle du nevnte er så dyre, men cd-er, bøker, biler, luer... Det blir jo mange 100 kr bare på kalenderen!

Kjøper dere billigere julegave da eller?

Sitter og pønsker på amme selv.

Skal lage to. En med 12 gaver og en med 14 gaver.

Tenkte å kjøpe en kurv til dem hver og legge pakkene i. Skal jeg kjøpe disse ferdige med lommer eller ringer å henge gavene i, blir det så påfallende at halvparten av gavene "mangler", så tenkte det var en god ide!

Jeg har i dag kjøpt 3 små glass/porselen julefigurer til dem hver 5kr for de små og 15 kr for de store), som jeg syntes var søte. Ellers blir det vel klistremerker, noen få goderibiter, klinkekuler (til eldste)... Ja får se hva mer jeg finner på.

Skrevet

Du som lurte på om jeg kjøper alle disse dyre gavene .

Jeg kjøper litt og litt ,begynner i august (feks var jeg på kreta i aug og der hadde de masse kjempebillige Ben 10 ting som gutten min elsker ,så da kjøpe jeg litt der )

Små biler er ikke så dyre ,var i lekebutikken og der hadde de småbiler til 10 kr per stk ,så da kjøpte jeg 5 stk ,i samme butikk hadde de også en robot til 29 kr så da tok jeg med den .

Barne cd kan du få til ca 60 kr .

Bøker 40 kr

Ball 20-30 kr .

Jeg har brukt ca 300 kr på kalendere til sønnen min , som inneholder :

5 biler,plastelina,1 robot,5 ben 10 ting ,rosinesker,kjærlighet på pinne

badeleker og en ball . Syns ikke det er så ille :)

1 anonym .

Skrevet

Jeg forsøker å kjøpe litt ting de trenger uansett. I år har jeg ikke klart det helt med eldste på 3,5år, men jeg har hvertfall gjort et forsøk.

Jeg har kjøpt en eske med lego som jeg skal dele opp og gi i flere pakker. Antall pakker tilpasser jeg etter hvor mange andre jeg har funnet (har ikke helt oversikt enda, men vet jeg hvertfall har mer enn nok). I tillegg har jeg bla kjøpt en morsom tannbørste, perler, sokker, tryllekluter, forkle (hjemmesydd til vi skal lage pepperkaker).

Skrevet

Hvis man synes det blir mye/dyrt med 24 PAKKER (spesielt når man har flere små barn samtidig!), så kan du gjøre som jeg pleide gjøre:

Vi hadde en stoffkalender med 24 små lommer.

I lommene la jeg enten en liten godteribit eller en lapp med et bilde av en presang på! De dagene man fikk en slik lapp, var det en tilhørende pakke som kunne åpnes. (enten i en kurv eller de hang på veggen, ved siden av kalenderen)

De aller fleste små barn er mer enn fornøyd med en vanlig sjokoladekalender, så vi behøver ikke stresse så altfor mye!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...