Gå til innhold

Alenemor snart til 2, flytte ut hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alenemor med en 2 åring og en til som kommer i februar. Bor hjemme hos min mor i en 2 roms, men skjønner jo nå at jeg ikke kan bo hjemme lenger til tross for all hjelpen jeg får av min snille mor!

Får OS 10288 kr, barnetrygd 2600. Hvordan skal jeg klare å bo for meg selv? Er så forvirret og usikker. Føler jeg trenger 3 roms, et rom til 2 åringen og babyen sover med meg....

Hvordan går jeg frem med leilighet også... Hjelp, føler meg så forvirret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har fått deg sted å bo kan du søke om bostøtte.

Får du ikke barnetrygd? Kontantstøtte?

Heng opp lapper på butikker, søk på finn, zett.no, hør med folk om de vet om ei leilighet :)

Lykke til, det ordner seg nok :)

Skrevet

Jeg er litt der du er nå. Har en liten gutt på 1,5 og venter i februar. Bor i sokkelleililighet i kjelleren i huset til min mor og stefar (bor her gratis for øyeblikket). Men det blir trangt om plass og jeg klør etter mitt eget. Har snakket litt med banken angående førstehjemmslpn og de har vært veldig positive til det, men er veldig klare på at det blir et mindre beløp + at jeg må ha 10% av den totale kjøpesummen i egenandel (så jeg ser et lite håp der).

Jeg kommer til å kikke etter leiligheter med 2 soverom (altså 3roms).. finner jeg et med 3 er det selvfølgelig bare fint, men er ikke et must. Barn har faktisk barer sunnt av å dele rom :).

Du bør finne ut av dette med bostøtte.. har ikke gjort det selv enda men tenker å finne ut av det snart (men tror mman kan få ca halvparten av leie utgiftene dekket) + at du også kan søke om stønad til barnetilsyn, dersom du får det får du dekket endel av barnehageutfuter dersom barnet ditt går der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...