Gå til innhold

Noen spørsmål ang leilighet og oppsigelse..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flytter inn i den nye leiligheten den 1 desember, men kan flytte inn allerede nå i helgen. Fikk vite at jeg fikk den på mandag. Samme dag ga jeg beskjed til husverten min at jeg skal flytte den 1 desember. Jeg har en måned oppsigelse på her jeg bor nå, så spørsmålet mitt er om at viss han får leid ut leiligheten i løpet av helgen (han skal ha visning nå på søndag) Og viss den nye leietakeren vil flytte inn før den 1 desember må jeg da betale husleien, sånn at han får dobbelt opp av både meg og den nye leietakeren? Vi hadde en avtale om at jeg betalte den 1 hver måned. Utrolig rotete skrevet, men håper noe forstår hva jeg vil frem til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på huseieren kan kreve husleie fra deg hvis det flytter inn noen før 1 desember.

Hadde han gjort det hadde jeg bare vært jævelig tilbake igjen og sagt at du skal ha leil til 1 jan, for dobbelt opp med betaling hadde han hvertfall ikke fått.

Skrevet

Er usikker på hva som er lov og ikke, men vi leier ut og har alltid gjort det slik at de som flytter ut kun betaler til nye flytter inn.

Skrevet

Huseier kan forlange at du skal betale husleie 1 des, men han kan ikke samtidigt forlange at andre skal flytte inn i leil. Han må velge en av de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...