miss u Skrevet 26. november 2010 #1 Skrevet 26. november 2010 Lurer på dere tenker om denne problemstillingen: Jeg har skilte foreldre,jeg vil altså bytte på å være hos min mor og far mannen har familien samlet en felles plass. Mannen har et særkullsbarn som han har annehver jul. Er det en selvfølge at den jula vi har han, at vi skal være med hans familie på julaften?
Gjest Skrevet 26. november 2010 #2 Skrevet 26. november 2010 Enten må dere skape en egen tradisjon på at dere er hjemme hos dere selv, eller ha at annenhver jul er din og din manns. Altså du bestemmer hvor dere er annenhver jul og han bestemmer annenhver jul. 50 - 50 Mannen min har skilte foreldre og de mener vi skal være annenhver jul hos moren og faren hans. Hva med mine foreldre??? Aldri hos dem da eller??? Så i år feirer vi hjemme hos oss, med foreldrene mine og moren og stefaren til mannen min på besøk ....
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 26. november 2010 #3 Skrevet 26. november 2010 Personlig syns jeg ikke det, men det der er veldig vanskelig. Jeg har skilte foreldre og jeg syns det er et evig mas hvert år om hvor vi skal være. Husk at barna ikke skal bli "straffet" for at foreldrene er skilte, men hvis dere har vært sammen lenge, så er han vel kjent med dem? Det er kanskje greit en gang i mellom, men ikke alt for ofte. Jeg kan vel si at vi var invitert til min far i år og i år kommer familien til hans kone. Vi takket høffelig nei og avtalte å feire jul med dem neste år, da hele slekten på min fars familie samles... Litt lettere når man har bli voksen og faktisk kan si nei! :-)
Gjest amandine Skrevet 26. november 2010 #4 Skrevet 26. november 2010 Så lenge ekstrabarnet mitt var lite og vi begge har hatt familier som bor langt vekk synes jeg det har vært fint at vi har vært hos hans familie de julene vi har hatt henne hos oss. Så har vi vært hos min familie de andre. Ved et par anledninger har hun feiret med mine, også. Nå er hun voksen, og i år feirer vi hjemme, hun kommer hit på dagen og er hos sin mor på ettermiddag/kveld. Det er alltid en kabal å legge når manges interesser og familier skal taes med i beregningen...
mamman til to gutter Skrevet 26. november 2010 #5 Skrevet 26. november 2010 Samboeren min har også skilte foreldre og vårt problem har vært at svigermor egentlig ikke har noen å feire jul med hvis hun ikke feirer med oss. Et år var hun og broren til samboeren min med til mine foreldre, men da ble det bare svigerfar som ikke var med, så det ble rart det også. Nå har vi løst det ved at vi ber alle til oss og de som vil kommer. I fjor kom svigermor, svigerfar og broren til samboeren min. I år håper jeg at familien min kommer også, men jeg tror mamma syns det blir mye med så mange på julaften og at hun har mest lyst til å feire hjemme hos dem selv.
miss u Skrevet 26. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. november 2010 Takk for svar. Vi har vært sammen i 4 og et halvt år, de andre julene han har hatt sønnen sin har vi vært med hans familie, og han kjenner godt min familie.
miss u Skrevet 26. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. november 2010 En god løsning, men litt problematisk med mange som bor langt vekk. Bra for dere at dere har funnet en løsning som fungerer. Det er ikke lett
lille sprelle Skrevet 26. november 2010 #8 Skrevet 26. november 2010 hmmm - veldig glad jeg slipper det der... jeg tenker følgende: hver annen jul hos hans familie (den jula han har sin sønn) så er det hver annen gang hos din mor og din far (altså hvert 4. år) Eller så kan dere jo ha hver annen jul hos hans familie og hver annen jul hjemme hos dere selv hvor begge dine foreldre blir invitert.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. november 2010 #9 Skrevet 26. november 2010 jeg har datteren min annenhver jul, så når hun er hjemme er det helt naturlig at vi er sammen med min familie. Nå har jeg også skilte foreldre, men jeg er aldri med pappa i jula, så vi er enten hos min bestemor eller hos hans foreldre. I år skal vi være hjemme, og det syns jeg er helt topp. Tror jeg skal prøve å innføre at det blir sånn fra nå av... Men da kommer ikke foreldrene hans til å få feiret jul med oss. De bor 80 mil unna, så egentlig bør de pakke snippesken og komme til oss, de har jo ingen små barn
meg & to små vampyrer Skrevet 26. november 2010 #10 Skrevet 26. november 2010 Vi har ingen særkullsbarn eller noe sånt, men vi har fire skilte foreldre... Og vi har en voksen (meg!) som er veldig lei av å pendle mellom steder i jula. da vi fikk barn fant vi ut at vi ville være hjemme hos oss selv heretter. Og det er vi. Inviterer de som vil komme, er alene om ingen vil og med folk om de vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå