miss u Skrevet 26. november 2010 #1 Skrevet 26. november 2010 Lurer på dere tenker om denne problemstillingen: Jeg har skilte foreldre,jeg vil altså bytte på å være hos min mor og far mannen har familien samlet en felles plass. Mannen har et særkullsbarn som han har annehver jul. Er det en selvfølge at den jula vi har han, at vi skal være med hans familie på julaften?
Singelmamma og banden Skrevet 26. november 2010 #2 Skrevet 26. november 2010 Jeg vil vel mene at ja, det er en selvfølge at dere er hos hans familie i jula når dere har hans barn. Det må bli annethvert år hos hver familie, dvs av din og hans. Det blir ikke helt riktig at dere skal være to år hos dine og så et år med hans. Da vil det jo også gå 4 eller 6 år mellom hver gang det barnet får feire jul med farmor og farfar. Alternativt kan dere invitere alle hjem til dere! Jeg har alle mine 4 barn i jula dette året, og det er også farmor sitt første barnebarns første jul, og for at vi skal slippe å stresse bort julaften med baby og 3 andre barn så inviterer vi alle hjem til oss i stedet. Ganske naturlig det også dersom dere har vært sammen en stund. Dine foreldre er jo svigerforeldre til han og omvendt også.
Singelmamma og banden Skrevet 26. november 2010 #3 Skrevet 26. november 2010 Ja det synes jeg. Annethvert år hos din familie og annethvert år hos hans :-)
Singelmamma og banden Skrevet 26. november 2010 #4 Skrevet 26. november 2010 Ops, det lagret seg vel likevel. Men da slapp jeg å skrive det på nytt :-)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 Jeg synest det viktige her er at ingen sitter alene og feirer jul. Stebarna har feiret jul med mine foreldre, og det går helt fint. Man finner løsninger der det ikke blir en stusselig jul for noen. Kanskje svigerforeldrene dine har andre barn og barnebarn å feire jul sammen med også? Kanskje dere kan ha julefeiring hos dere, i stedet for å reise til dine foreldre. Kanskje alle kan komme til dere? Det er vel strengt tatt med sin far sønnen hans skal feire jul, ikke med farmor?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 Jeg er nok litt sær på slike ting, men om dere ikke har barn sammen så må dere vel ikke feire jul sammen? Jeg og mannen hadde hvert vårt barn fra før da vi traff hverandre og vi feiret ikke jul sammen før vi hadde vårt første barn sammen. Da hadde vi vært samboere gjennom 3 eller 4 julaftener..
junijente fikk julijente Skrevet 29. november 2010 #7 Skrevet 29. november 2010 Jeg er enig i mange av svarene du har fått over her - hvis dere skal bytte på å være hos din familie og hans familie bør det legges opp til annethvert år, så får dere bytte på å være hos din mor og far de julene dere er med din familie. Samtidig er det jo viktig å unngå at noen sitter alene på julaften, og da må man kanskje være villig til å omstille seg og endre planene ganske fort. Å lage jula selv hjemme, og så invitere familie fra begge sider er jo også en løsning, om dere har plass til det. Men det er jo veldig lett å være fornuftig her... Selv er jeg nok den litt vanskelige typen, som er ganske klar på at jeg vil feire jul hos mine foreldre. Dette har ført til at mannen min feiret jul med sin familie når sønnen var hos oss i jula, og med meg og min familie de andre julene, så lenge vi ikke hadde felles barn. For to år siden var første jula vår med felles barn, og det var også en jul stesønnen min skulle være hos oss. Det hadde også vært et veldig spesielt år i familien min, så det var ekstra viktig for meg å være med familien min. I tillegg jobber faren min de julene stesønnen min er hos oss, så foreldrene mine kan ikke komme til oss da. For to år siden spurte vi derfor stesønnen min om han syntes det var greit å feire jula med foreldrene mine, og det syntes han var helt greit, så vi dro dit. Hvordan det blir i år vet jeg ikke enda, vi får jo akkurat samme problemstilling i år, med stesønn og jobbejul, men vi finner nok ut av det. Neste år har vi uansett tenkt å lage jul hjemme hos oss, så er de som ønsker å komme velkomne :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå