Nemofish Skrevet 26. november 2010 #1 Skrevet 26. november 2010 Jeg og min familie har vært alt for dårlige til å gjøre noe for dem som ikke har så mye som oss i jula, og nå ønsker vi å endre på dette. Men trenger tips!
lille sprelle Skrevet 26. november 2010 #2 Skrevet 26. november 2010 passer på å besøke gamle "tanter"
Gjest Skrevet 26. november 2010 #3 Skrevet 26. november 2010 Tradisjonen som jeg har adoptert hjemmeifra er å velge en organisasjon hver jul som får julegave. Pengedonasjon og klær. Da pleide vi å samle inn klær fra naboer og venner som de ville bli kvitt og samt våre egne. Sendte det til organisasjonen vi hadde valgt ut. Vi har ikke så god råd denne jula så i år gir vi bort 500 kr og en søppelsekk med klær og sko. Synes det er en fin tradisjon Vi har også pleid å være frivillige på 1. 2. 3. juledag på fattighuset. Men, det har jeg ikke mulighet til denne jula, desverre.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 26. november 2010 #4 Skrevet 26. november 2010 Vi gir 500,- til en veldedig organisasjon. I fjor gav vi til lokal julefeiring, i år er jeg ikke sikker på hvor pengene skal gå. Jeg har en del barneklær, leker og en del pent brukte bøker som jeg tenkte sende til loppemarked, men kanskje like greit å gjøre som storebror og?. Hvor leverer du det?
Gjest Skrevet 26. november 2010 #5 Skrevet 26. november 2010 Forskjellige vært år. Søker opp organisasjoner på nettet, ringer å forhører litt ang hvordan de gjør det.. viktig å gjøre seg fortrolig med valget! Lykke til da
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 26. november 2010 #6 Skrevet 26. november 2010 Begynte det året poden var født. Da kjøpte jeg 2 gaver; en til hvert kjønn og la under Frelsesarmeens juletre i byen slik at de kan gi videre. Tanken var at når poden ble gammel nok så skulle han være med å plukke 2 gaver som vi skal legge under treeet sammen. Synes det er en fin påminnelse til ham om at ikke alle har like mye som oss. I år er poden 4, og jeg har bestemt at i år skal han være med å finne gaver, pakke inn og legge under treet. Har brukt å kjøpe leker jeg da, med tanke på at om en ikke har så mye, så er det kanskje veldig stas å få noe totalt unyttig. Også bruker jeg og pakke litt penger i bøssene rundt forbi.
Lammelåret Skrevet 26. november 2010 #7 Skrevet 26. november 2010 Vet ikke enda, tenker det blir en del penger til Frelsesarmeen og helst noe mer. Jeg synes alle som har råd til det bør gi like mye til F som til hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå