Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #1 Skrevet 26. november 2010 Har en diskusjon gående. Heter det "livmorer" eller "livmødre"? Selv heller jeg mot det første, selv om jeg ser at det er feil bøying av ordet mor. Noen som vet? Lurer forresten også på "mormor". "Mormorer" eller "mormødre"? Synes jo "mormorer" virker mest riktig?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #2 Skrevet 26. november 2010 Tror ikke det bøyes, vi sier vel kvinnens livmor... hehe, nå ble jeg usikker
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #3 Skrevet 26. november 2010 livmødre :) hehe aner ikke... 1 livmor 2 liv...ehm..livmødre! må bli det
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #5 Skrevet 26. november 2010 Men sier du mormødre da? En mormor, to mormødre? Selv sier jeg mormorer, og er tilbøyelig til å bøye livmor på samme måte, men snakker jo aldri om det i flertall :/ hi
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #6 Skrevet 26. november 2010 Det ville jo ha løst problemet Men kan ikke si det, for meg blir det helt feil og veldig "medisinsk". Og alle jeg kjenenr ville ha ledd av meg!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #7 Skrevet 26. november 2010 Jeg ville sagt en mormor, flere bestemødre. Men livmor er jeg litt usikker på,aldri tenkt over egentlig...tror jeg ville endra hele setninga da,det blir mest fornuftig for meg. livmoren vårs, kvinners livmor osv.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #8 Skrevet 26. november 2010 Det heter livmorer i flertall. http://ordnett.no/ordbok.html?search=livmor&search_type=&publications=23&publications=43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå