Gå til innhold

Hjelp! Mørkebrun utflod i uke 8+6- noen erfaringer\råd?


Endelig gravid!

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg er i dag 8+ 6. Har i dag fått mørkbruk utflod, men ingen magesmerter. Er dette vanlig? Bør jeg ta kontakt med lege? Kan det være tegn på SA? Noen som har opplevd det samme? Hører gjerne fra dere om noen har vært borti noe liknende:) Ble veldig bekymret her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det sånn i forrige svangerskap. Kom og gikk med jevne mellomrom. Er vel omtrent nå du skulle hatt mensen hvis du ikke hadde vært gravid? Så lenge du ikke har smerter eller blør masse, tror jeg du kan ta det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg hadde det i to uker, fra uke 6 til 8, dro på ultralyd og alt var bra med babyen, fikk beskjed om at det bare er gammelt blod som har liggi inni der og at det ikke er farlig så lenge det ikke er ferskt blod og smerter.

 

Håper slt går bra med deg også :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

Jeg vil dratt til legen og bedt om UL,

opplevde det samme selv i 7+1 og fikk UL og de så ikke noe bankende hjerte, så det var en MA (missed abortion)

 

Men trenger selvfølgelig ikke være noe galt, men i stedet for å bekymre seg så ring legen!!

 

 

Lykke til håper på det beste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg har lignende erfaring som MammatilE&E+2MA+julibaby?

Har også hatt 2 MA som ga brunlig utflod som første tegn... men, ikke for å skremme deg, for det er mange andre grunner til dette også!

Nå i mitt 3.sv.skap fikk jeg også brun utflod tidligere i uka, og da jeg var på ul sa gyn ar det kunne veldig gjerne komme fra at morkaka lå over livmorhalsen og langt nede.

Trodde jeg mistet igjen, men viste seg å være helt ufarlig og babyen levde i beste velgående:-)

Ta deg en ul dersom du er redd, mye bedre å vite. Og helst få se at alt er bra!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen:) Det stemmer at jeg skulle hatt mensturasjon i dag, så jeg håper virkelig det er det...

 

Men til dere som har opplevd en MA hvordan forløp det seg videre? Hadde dere magesmerter eller andre symptom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og la inn et sånt innlegg da det skjedde med meg, og endte bare opp med å bli mer redd. Det går sikkert bra skal du se. Og hvis du ikke klarer å slappe av, så tar du en tur og tar en ul. Veldig mange som har småblødninger, og det går som regel bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

jeg er i 6+4, har hatt brun utflod i nesten en uke. svært bekymret selv om det sies at det er normalt. dro derfor til legen i dag for å ta hcg som jeg venter svar på. og fikk henvisning til ul som jeg forhåpentligvis får til uken....

vi får krysse fingrene for at det ikke er noe gale..... lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SommerBaby2011:

 

Jeg skjønner det er flere av oss. Jeg var til lege på onsdag (1. svangerskapskontroll) så da regner jeg med at de tok hcg. Den brune utfloden bare fortsetter så jeg tar kontakt med lege på mandag så får jeg håpe at jeg kanskje får en tidligere ul jeg også. Lykke til med deg i allefall- si i fra hvordan det går fremover da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vil bare komme med min historie:

I forrige svangerskap oppdaget jeg litt gammelt/brunt blod på papiret etter jeg hadde vært på do.Da var jeg i uke 8.

Fikk panikk.Også kom det litt mer blod. Ikke så mye, men jeg tenkte jo det verste med èn gang.

Siden det var helg, ringte jeg til legevakta og forklarte situasjonen. (sa at jeg blødde litt mer enn jeg egentlig gjorde for at det skulle bli lettere å bli tatt på alvor).

Men nei, så lenge du er under uke 12, så blåser de litt i deg. Fikk beskjed om å legge meg ned, ta det med ro og se hva som skjedde. Jeg ble kjempelei meg og begynte å grine og spurte flere ganger om ikke jeg kunne komme inn å få tatt en ul. Men nei, det fikk jeg ikke.

I min fortvilelse ringte jeg rett til kvinneklinikken på sykehuset, forklarte situasjonen og ba om å få prate med vakthavende lege.

Han var kjempegrei, og jeg fikk lov å komme med en gang.

Der satt det flere i min situasjon og venta på ul.

Gleden var stor n¨år vi så hjertet hamra og slo. Han legen fortalte at det er veldig vanlig å blø litt på det tidspunktet man skulle hatt mensen de første månedene.

 

Mitt råd til deg er: Ikke vent til mandag hvis du er bekymra. Ring til kvinneklinikken eller føden, forklar hvor bekymra du er og spør om du kan få komme inn til en ultralyd.

 

Alt er helt sikkert i skjønneste orden, men det er ikke godt å gå rundt å være redd. Egentlig veldig dumt å lese på sånne forum når man er i din situasjon, for som regel blir man bare mer redd.

 

Dette ble langt, men håper du kan bli litt roligere etter å ha lest dette. Stor klem til deg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, vil bare komme med min historie:

I forrige svangerskap oppdaget jeg litt gammelt/brunt blod på papiret etter jeg hadde vært på do.Da var jeg i uke 8.

Fikk panikk.Også kom det litt mer blod. Ikke så mye, men jeg tenkte jo det verste med èn gang.

Siden det var helg, ringte jeg til legevakta og forklarte situasjonen. (sa at jeg blødde litt mer enn jeg egentlig gjorde for at det skulle bli lettere å bli tatt på alvor).

Men nei, så lenge du er under uke 12, så blåser de litt i deg. Fikk beskjed om å legge meg ned, ta det med ro og se hva som skjedde. Jeg ble kjempelei meg og begynte å grine og spurte flere ganger om ikke jeg kunne komme inn å få tatt en ul. Men nei, det fikk jeg ikke.

I min fortvilelse ringte jeg rett til kvinneklinikken på sykehuset, forklarte situasjonen og ba om å få prate med vakthavende lege.

Han var kjempegrei, og jeg fikk lov å komme med en gang.

Der satt det flere i min situasjon og venta på ul.

Gleden var stor n¨år vi så hjertet hamra og slo. Han legen fortalte at det er veldig vanlig å blø litt på det tidspunktet man skulle hatt mensen de første månedene.

 

Mitt råd til deg er: Ikke vent til mandag hvis du er bekymra. Ring til kvinneklinikken eller føden, forklar hvor bekymra du er og spør om du kan få komme inn til en ultralyd.

 

Alt er helt sikkert i skjønneste orden, men det er ikke godt å gå rundt å være redd. Egentlig veldig dumt å lese på sånne forum når man er i din situasjon, for som regel blir man bare mer redd.

 

Dette ble langt, men håper du kan bli litt roligere etter å ha lest dette. Stor klem til deg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde brunlig/blodig utflod flere ganger i løpet av de 12 første ukene, sist jeg var gravid. Jeg fikk to tidlig ul, og begge gangene var alt bra. Legen min sa at det antagelig var blodkar som hadde sprukket, det var helt vanlig og veldig ufarlig. Så det kan godt tenkes at det er det som har skjedd med deg og :) jeg har ihvertfall en frisk og rask treåring i hus nå, så det gikk helt fint med meg :)

 

av alle mine venninner med barn, har ihvertfall halvparten hatt blødninger en eller annen gang i svangerskapet. Tror nok det er langt mer vanlig enn man er klar over, og det behøver ikke bety at noe er galt. Men det er ikke bra å gå rundt og bekymre seg, så jeg ville definitivt kontaktet legen i morgen og bedt om ul så du kan senke skuldrene.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og deling av historier alle sammen:) Tar kontakt med lege i morgen og hører hva han sier...krysser fingrer og tær for at alt er bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påvei:) : ringte for å bestille UL nå nettopp og fikk vite at jeg må vente helt til 20 des!!!!!!!!!!!!! legen min sa at hos den gyn er det kort ventetid, og da jeg skulle bestille time sa hun at 3 uker er kort ventetid..... lett for hun å si... så da vet jeg like lite i 3 uker til. håper ikke du må vente like lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Har hatt brunaktig utflod i en uke, og i dag begynte det å komme friskt blod. Så nå er jeg i allefall bekymret! Har legetime i morgen, og får forhåpentligvis en UL ganske kjapt. Har en dårlig følelse, ønsk meg lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet godt hvor bekymret du er nå.

Du vurderer ikke å dra på legevakta da og kreve å få ul med en gang?

Har legen din ul? Hvordan er formen ellers da?

Du har vel ikke noe vondt?

Det er desverre mange som får både brun utflod og blødninger, heldigvis går det veldig bra de fleste gangene. Men, selvsagt gir det grobunn for bekymring...Håper du får hjelp så raskt som mulig, det værste som er, er å gå slik i uvisse.

Ønsker deg selvsagt lykke,lykke til. -Og håper du får en lykkelig utgang på dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Trønderline:) Skal på GU i morgen, regner med å få viten hvilken vei dette går da. Har hatt det i en uke nå. Ellers er formen fin, forutenom veldige mensmurringer på kveldstid. Håper du har rett, skal gi en oppdatering i morgen- forhåpentligvis positiv:) Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

Er 8+5 i dag og fikk litt lysebrun utflod i dag. Leste et sted at rundt denne tida dannes slimproppen som skal "stenge" livmormunnen. Tenkte da at det sannsynligvis hadde sammenheng med dette...Har ingen smerter eller ubehag jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det for min del...hadde vært 10 uker på vei i dag, men det gjekk som det måtte gå, visste det vel før jeg dro til GU etter å ha hatt blødninger i en uke. De to siste dagen begynte det å komme friskt blod med store klumper. Fikk intense mensmurringer spesielt om kvedene og natten- lite soving med andre ord... Hos GU tok de innvendig ultralyd av livmoren- og håpet om et bankende hjerte ble knust.

SA.

Legen sa jeg kunne regne med at blødningene kunne fortsette i ca. en uke til og til livmoren hadde tømt seg. Er heldigvis mye bedre i magen i dag- og kan gå oppreist igjen- håper det verste er over.

 

Så da må vi vel bare prøve på nytt igjen etterhvert...:(

 

Jeg unner virkelig ingen dette her, lykke til videre alle sammen- også til deg Sui:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...