Gå til innhold

Hvorfor kan ikke folk holde sine egne meninger for seg selv???


Gjest

Anbefalte innlegg

I det siste så synes jeg at folk er blitt frekt fritt talende, der dem tillater seg å strø rundt seg med egne sårende meninger uten at jeg har spurt om deres mening...

Dette er både sårende og trist!! Jeg og min samboer venter vårt første barn sammen, men vi har begge 2 barn hver fra før.

I går var det en som kom bort å spurte om hvorfor i all verden jeg var gravid?? Om ikke vi hadde nok å ta oss av?? Om ikke vi var alt for gamle til og starte på nytt?? (vi er 30 og 32 år)

Jeg blir både sint og såret. Vi gleder oss til å få ett felles barn, og vi gleder oss over graviditeten. Jeg synes ikke andre har noe med å komme med sånn ytringer, med mindre jeg spør dem hva dem synes om saken!!

Samme har vi hatt når det kommer til navn på den lille... Vi har falt for ett veldig uvanlig navn, men vi liker det veldig godt og da er det jo for oss uintressant om folk synes det er både rart å det ene med det andre. Til og med ei som uttalte at det navnet var grobunn for mobbing. Det som skremmer meg er jo at disse fritt talende voksne menneskene er foreldre de også, å lærer de da barna sine at det er greit å slenge rundt seg med sine egne sårende ord og meninger så er det jo ikke rart at det er både mobbing og det som værre er. Jeg har mange meninger om mye jeg også, men er blitt såpass voksen at jeg skjønner at jeg ikke bare kan gå rundt å slenge eder og galle som det passer meg.

Min mening får de som spør meg om den, men ellers så holder jeg klokelig kjeft!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Desverre så har vi mennesker her på jorden som ikke takler andres lykke.

Det er vondt for dem å se at noen finner lykken - og skaper noe sammen. Ved å komme med lusne kommentarer og frekke bemerkninger så føler de seg langt bedre selv - til tross for at de helt sikkert vet at en gravid kvinne er det mest sårbare mennesket.

 

Jeg og min samboer har vært bestevenner i 8 år før vi fant ut at det var oss - og da slo vi til med alt med en gang - fordi vi ønsket oss det samme på vår vei. Vi har blitt møtt med så mange negative kommentarer - kanskje ikke de mest overlagte - men med mange underord i setningene. Det er så vondt - men jeg tenker at de får sikkert vondt i øynene av å se hvor bra vi har det sammen.

 

Sånn er det sikkert da det gjelder dere også. Og i dag så er det mer enn normalt at det er dine, mine og våre :)

 

Mamma hadde tre barn fra før da hun traff min stefar for 18 år siden - de har fått to nydelige barn sammen - og er verdens lykkeligste! :)

 

Hev deg over det, svar med ett smil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke ha vært mer enig med deg "dilje". Det er grusomt sårende når andre kommer med meninger/kommentarer om ting de ikke noe med. Man skulle tro at de fleste ser på graviditet med glede og kjærlighet, men tror nok også at noen blir grønn av misunnelse av andres lykke. Om dere har barn fra før av eller ei, dette er noe stort i deres liv som alle burde vært glase for. Mener de noe annet kan de holde det for seg selv!

 

Er selv i et forhold der alt har gått i raserfart. Vi har kjent hverandre (fra jobb) et par år, men aldri omgås før januar i år. I februar ble vi kjærester, i juni ble vi samboere, i juli (fant det ikke ut før august da) ble vi gravide og for to uker siden i dag, altså november, forlovet vi oss :) Vi kunne ikke vært mer lykkelig over å ha hverandre, men det er ikke alle som deler det med oss. Er SÅ mange som kommenterer at ting har gått veeeeldig fort, hva blir det neste osv. Men vet du? De som faktisk sier det er de som ikke har det selv. Så jeg velger å kalle det misunnelse. En olmsk "sykdom"! Det har faktisk gårr så langt at et vennskap mellom meg og en kollega er ødelagt fordi hun ikke takler lykken min. Trodde aldri det skulle skje, men for de som ikke får oppleve alt dette er vel min lykke dårlig lykke i deres øyne.

 

Dilje? Nyt graviditeten og den lille i magen sammen med din kjære og snu ryggen til eller dra ned rullegardinen når noen våger å kommentere deres lykke! Det gjør jeg :) Det er nok av de som gleder seg sammen med oss :)

 

- Lykkelig og gravid -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt til følelsen! Har et krek av en "svigersøster" (har vært i familien i 1 år) og hun tror hun kan tillate seg å si absolutt alt og så sier hun ting på en veldig glatt og giftig måte. Hun er rett og slett ufordragelig! Har ikke sagt noe særlig om dette til min samboer, men jeg vet ikke om jeg orker å holde munnen lukket (prøver å la være å bry meg) når vi skal opp til svigers til jul da hun og svigerbroren min har okkupert huset til min samboers foreldre. Vet det skyldes misunnelse, men ærlig talt hva skal man tillate seg selv å si til folk?? Jeg tenker meg alltid om to ganger før jeg sier noe jeg kan komme til å angre på, synd ikke alle er som meg tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten :) Man prøver jo så klart å heve seg over det, men det ville vært ren løgn å si at det ikke sårer!! Jeg har så lyst å svare enkelte med samme mynt, men jeg klarer ikke tillate meg å synke ned på dems patetiske sårende ondsinnede nivå... I stede for så tenker jeg heller at det må jo være synd i vedkomne som har det så ille med seg selv at de må la det gå ut over andre for at de skal kunne hevde seg selv!!

Mine, dine og våre er vel det man kan kalle Norsk Standard innen familie i Norge i dag ja :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, dette hørtes ikke bra ut. Godt at du velger å heve deg over disse sårende og ubetenksommer kommentarene.

Jeg har også et par personer rundt meg, som slenger ut og "alt" i øst og vest, uten tanke for hva personen som mottar disse kommentarene måtte føle... Vi er et par venninner som har snakket ut om dette, og kommet fram til et svar/tilbakemelding som passer godt til slike, og som faktisk får dem til å holde kjeft, og faktisk tenke seg litt om, før de åpner opp for eder og galle.... og det er noe alla dette:

Se personen inni øynene og si, jeg blir lei meg når du sier slikt som dette. Føler du deg vel når du sier slikt som dette til meg? Så blir det gjerne litt stille, og av og til kommer det faktisk noe som "beklager...". Og så avslutter vi gjerne samtalen med; tenk det litt om, før du sier ting til meg og andre neste gang....

 

Ellers er det jo et godt råd og rett og slett kutte ut slike personer/energityver som de gjerne kalles...

 

Lykke til med mine/dine og vår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...