Gå til innhold

Dette vakke noe koselig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er jo gravid, i min tiende uke, så jeg merker jo dette på kroppen.

Jeg blir fortere trøtt også på kvelden som de fleste gravide blir. Det er jo ikke noe rart, når så mye skjer i kroppen og kroppen jobber hardt for den lille i magen.

Så jeg og mine sjefer har da blitt enige om at jeg ikke skal jobbe overtid lenger, og få litt tilpasset vakter slik at jeg holder ut lenger:) Det synes jeg er kjempebra, og legen min syntes også det. Så hun skrev med et brev til mine sjefer som reflekterte det vi hadde blitt enige om på jobb-møtet..

Så i går fikk jeg da høre av ei kollega at det var skikkelig urettferdig at jeg skulle få tilpasset vakter.. Jeg skal gå når vakta mi er ferdig så det var helt uforståelig for henne.. i tillegg så er det flere (jeg tror i følge hun) som sier at jeg visstnok skal være umotiverende på jobben.. Noe som jeg synes er helt uforståelig. Det er fordi; på alle mine jobber jeg har hatt så har jeg alltid fått høre på medarbeidersamtaler at jeg er den som gjør "teamet" glad, og en dag uten meg blir litt kjedelig.. Jeg har fått "teamets glis" - t-skjorte, fordi jeg alltid smiler og små-tuller litt med alle. Jeg har jo generelt en god tone med alle sammen.

Så da føler jeg jo at jeg virkelig må jobbe på for å motbevise dem at jeg ikke er hjelpesløs...

Så... Her er hva jeg skal gjøre fremover nå for å faktisk motbevise "dems anklage" ;

*Jeg skal ikke klage for noenting

*jeg skal ta i mot hver eneste oppgave med et smil og si at dette går så bra

*om noen klager til meg (som mange gjør) så skal jeg faktisk bare be dem om å se det fra den lyse siden; for jeg vil ikke høre noe klaging på jobben for det er umotiverende...

...så får jeg se om noen skjønner hintet om dette...

Slik er det med den saken.. Måtte bare lufte meg litt...

Ellers er alt suverent :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svært få som må tilrettelegge jobben etter å ha vært gravid i hele ti uker, men deg om det....

Skrevet

Det stemmer ikke. Er det snakk om nattarbeid f.eks er det ganske vanlig å få tilrettelagt med en gang.

Det er dessuten smart å ikke jobbe overtid som gravid. Jeg måtte det da jeg fikk vesla, type 45-48 timer i uka og jeg holdt på å føde i uke 27 :-( Resultatet var 100% sykemelding fram til permisjonen. Hadde det ikke da vært smartere om jeg ikke hadde jobbet overtid?

Skrevet

Til Kakledamen!!!

Hvordan er det mulig å få tillrettelagt nattarbeid? Vi er kun 1 på vakt om natten.

Skrevet

ehhh.... tilrettelegging at en slipper å jobbe nattevakter f.eks. Får dagvakter i stedet! Ikke uvanlig det.

Skrevet

Den gravide jobber andre tidspunkt og noen andre går nattevakta

Skrevet

Er faktisk ikke alle som går netter som vil jobbe dager, sånn som meg.

Jeg fikk beskjed om jeg ikke fikk gå mer enn 3 nattevakter etterhverandre av legen. Har både 4 og 5 nattevakter etterhverandre i turnusen min, det resulterte i at jeg måtte gå 2 dagvakter/kveldsvakter istedenfor, så det ble jo ekstra masse arbeid for meg. Heldigvis ble jeg sykemeldt (av helt andre årsaker vel å merke)

Skrevet

Jeg ville gjøre det pga jeg jobber overtid hver eneste dag.. som du skriver : det er mitt og min situasjon.. Jeg er i et tungt yrke, og jeg kan ikke jobbe overtid pga jeg blir så fort sliten..

Men som sagt... Hvorfor skal jeg forklare meg til deg...?

Hilsen HI

Skrevet

For noe tøys, selvsagt skal en få tilpasset jobben sin når man er gravid. Om noen av dine kollegaer sier noe sånt til deg igjen synes jeg bare du skal le hjertelig og si" ja du kan få sagt det du" eller noe annet, tilsvarende nedlatende. Det er jo direkte barnslig å reagere negativt på at en gravid skal få tilpasset arbeidssituasjonen. Vedkommende må jo være enten ekstremt ung eller sinnsykt egoistisk.

Skrevet

Jeg måtte få tilrettelegging da jeg var 5-6 uker jeg. Ble så utrolig kvalm. Jeg møtte på jobb, men måtte ha mange pauser. Alternativet var at jeg ble hjemme, og de hadde ingen mulighet til å få inn noen andre.

Da jeg var 10 uker på vei begynte jeg å kjenne bekkenløsningen.

For meg var det faktisk de 20 første ukene som var de verste. De tjue siste var en lek i forhold.

Alle svangerskap er jo forskjellige, så ikke klag på om andre trenger tilrettelegging før du evt. trengte det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...