Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #1 Skrevet 26. november 2010 :-) Lyst å skrive en bok, men er ikke noe flink til å skrive da, bare kreativ:)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #2 Skrevet 26. november 2010 Hve, som helst kan prøve seg, men det er nok ikke bare "å skrive en bok", det skal ganske mye disiplin til for å komme lenger enn to-tre kapitler. Dessuten er det nok en fordel å være flink med ord og å skrive, for å gjøre det spennende for leseren, og det skal jo noe til for at et forlag ønsker å gi ut boka di da.. Men lykke til, jeg mener at man skal forfølge sine drømmer!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #3 Skrevet 26. november 2010 Bare å hive seg rundt, det. Boken er det jo ingen som hindrer deg i å skrive! Om du får den gitt ut er jo en helt annen sak;)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #5 Skrevet 26. november 2010 Vil nevne at jeg er utrolig glad i å skrive, har skrevet ganske mange dikt opp årene, og prøvd meg tidligere på å skrive bøker . skrevet ca 200 sider osv.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #6 Skrevet 26. november 2010 Hvem som helst kan prøve seg, verste som kan skje, er at forlagene ikke vil publisere den. Driver selv på kapittel 21 på en bok, har kontakt med forlag, inntil videre virker de positive.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #7 Skrevet 26. november 2010 Tja, hvem som helst kan skrive. Det ser man jo her inne, hummer og kanari skriver i vildens sky. Hvorvidt det er forståelig, estetisk fornøyelig, underholdende og logisk, er jo en annen sak. Du må ha en god historie å fortelle. De fleste av de store forfatterne begynte sin karriere med å skrive kortere fortellinger og noveller. På denne måten finner man ´stilen´ sin, og blir mer selvsikker på språket sitt til den dagen man skal hive seg ut på noe større. De fleste bøker krever en god del research, eller inngående kunnskap om temaet. Så med mindre du vil skrive kiosk-litteratur, så må du belage deg på en god del research (og til og med historisk kiosk-litteratur krever en del ) Lykke til, jeg beundrer gode forfattere mer enn noe annet, og kanskje du er en av de?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå