Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #1 Skrevet 26. november 2010 I går så jeg noe som rett og slett sjokkerte meg en del. Jeg hadde parkert bilen på parkeringsplassen tilknyttet barnehagen. Den ligger slik at når man kjører ut av den, så kommer man ut på en vei med 60-sone uansett hvilken vei man svinger, og må kjøre her i minst 500 meter før en kan svinge av. Veien er svingete og uoversiktelig, det var glatt i går, og mange kjører altfor fort der. Dette er i en bydel av en by forresten. Når jeg gikk over plassen så jeg en annen mor som rygget ut bilen og skulle til og kjøre. På fanget hennes satt sønnen som så ut for å være ca 1,5-2 år. På fanget! Jeg ble helt satt ut. Et øyeblikk fikk jeg blikkontakt med den andre moren, og jeg ristet på hode og så sikkert veldig sjokkert og oppgitt ut. Hun kjørte nå i hvertfall ut på veien. Ettrpå tenkte jeg at jeg burde gått bort og stilt meg foran bilen og nektet henne å kjøre videre. Men er det greit? Kan man blande seg slik? Jeg tenker jo at når hun ikke er i stand til å vise omsorg for sitt barns sikkerhet selv, så burde jo noen andre gjøre det? Hva gjør man videre i så fall? Ringer politiet?
Mortilbarn Skrevet 26. november 2010 #2 Skrevet 26. november 2010 Jeg hadde ringt politiet! Tatt registreringsnr og ringt, om jeg ikke hadde fått tid til å stoppe dette brødhuet! At folk velger å risikere eget liv ved å ikke bruke bilbelte, er meg totalt likegyldig. Idioter kaller jeg dem. Men jeg må faen ikke få se at voksne mennesker unnlater å sikre BARN i trafikken! Spesielt barn som ikke er store nok til å kunne gjøre det selv! Så ja, neste gang du ser noe slikt, mener jeg faktisk at det er din PLIKT å blande deg! Denne gutten er for liten til å skjønne det selv, og moren er tydeligvis alt for uansvarlig og dum til å skjønne noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #3 Skrevet 26. november 2010 Greit, da skal jeg absolutt blande meg dersom jeg ser dette igjen. Men har folk vanligvis nummer tl politi lagret på mobilen? Altså, jeg kan jo nødnummerte, men det skal man vel ikke ringe i slike tilfeller? Er det et lokalt nummer eller noe sånt kanskje? HI
Mortilbarn Skrevet 26. november 2010 #4 Skrevet 26. november 2010 Her i Bodø har vi 02800, men det glemte jeg helt av da jeg måtte ringe en gang (alkoholiker tilbydte øl til en femåring MIDT i ei gågate) Funket helt fint, og politimannen sa at de fleste ringte det nr (112) og at det var helt greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå