Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Helsesøster foreslo det til oss, men vi er veldig usikker på hvilken fremgangsmåte vi bør bruke? Hva er "reglene" som funka for dere? Barnet vårt har blitt 10 mnd. Hun vil ikke sove i sin egen seng hverken på dagtid eller natttid. Om dagen lar vi henne sovne i fanget vårt og sniker henne i senga si slik at hun sover seg ferdig der. Samme gjør vi på kvelden, men da våkner hun etter max 30 min og er lys våken og skal være oppe helt til vi legger oss og da skal hun også ligge imellom oss i vår seng for å sovne igjen. Men så fort vi går ut så våkner hun. Noen flere som har vært/er i samme båt? Eller i en båt som ligner vår? For å være helt ærlig så er ikke vi så giret på dette med gråtingen. Det har vær regel nr. 1 her i huset at hun aldri skal få gråte. Men hvem vet? Kanskje det er det beste for henne å gråte litt?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Vær så snill å ikke bruk hurtigløsningen. Gråtekur er ikke greit http://www.xn--barnogsvn-r8a.com/?page_id=62 Denne brukte jeg ved 6 mnd alderen ca. Tok nesten en uke men så si ikke noen tårer. Inne på den siden kan du lese om flere søvn kurer og litt om gråting generellt når det kommer til babyer.. Ta deg tid å lese!!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 På tide at hun sovner i senga si, med dere til stede dersom hun har behov for det. Boka "The No-Cry Sleep Solution" likte jeg. Finnes kun påenelsk, men er lettlest. Er også imot at barn skal ligge og gråte. De lærer ikke å sovne, de lærer at mamma og pappa ikke komer når jeg gråter, og sovner av utmattelse. Litt sutring anser jeg som ok, man kan da evt gå inn jevnlig. Hysterisk gråt er noe helt annet. Barn kan gråte, men da skal de ikke være alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå