Gå til innhold

Hjelp til oppstart av pottetrening :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gang dette så vet ikke helt hvor jeg skal starte. Lillegutt er nå 13 mnd å tisser hver gang han får av bleien. Tar virkelig i for å tisse og det virker som han liker å gjøre det når han ikke har bleia på. Jeg har ikke noe særlig tro på at han blir tørr på enda en stund men tenker dette er en gylden mulighet å starte i det små. Kansje han får lysta på vidre tissing uten bleie.

Så hvor starte? Av med bleien å på potte (eller er doring bedre?) så han får prøve i begynnelsen? Masse ros såklart når han gjør på potta. Andre tips/råd?

Vil ikke presse det på han enda siden han er så liten, bare prøve å se hvordan det går.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av med bleien, rett på potta. Målet i første omgang er jo å venne barnet til å bare sitte på potta, så ros masse selv om det ikke kommer noenting.

Skrevet

la han blir med deg når du skal på do. fortell han hva du skal gjøre osv. gir han en bok, et blad mens han sitter på potte...

gjorde det med mine, og etter 2-3 dager så gikk det bra. mine var da3 år da de sluttet med bleier + at vi hadde kjempe flinke barnehagepersonell som hjalp oss:)

Skrevet

Han er stort sett bestandig med meg på do. Og generellt alle andre som lar han være med. Kan jo være denne nyskjerrigheta som har trigget lysten i han selv. Prater gjør jeg når han er med så han "forstår" hva som skjer.

Men takk for tipsene :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...