Gå til innhold

leiligheter som tvangsselges

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan blir det når man legger inn bud på disse?

altså om man legger inn bud på under takst, hvem bestemmer om boligen blir solgt eller ikke da?

og er det da sansynlig å få den til under takst?

er det noen som kan noe om sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.lovdata.no/all/hl-19920626-086.html#map031

Jeg er ingen ekspert på dette området, men husker jeg så på en leilighet en gang i tiden som skulle tvangselges.

Kommunen skulle selge den, budet måtte gjennom retten tror jeg. Det kom til å ta en uke fra man la inn budet og man fikk svar.

Men les linken om du orker. Hehe..

Skrevet

Skal ikke si 100% sikkert at jeg vet det, men har hørt at det foregår på følgende måte:

Namsmannen i kommunen er den som sitter med beslutningen. De vurderer taksen utifra verdi og etterspørsel, og de er som tar den endelige beslutningen. Hvis man ikke får solg boligen i løpet av en viss periode (tror det er noen uker bare!), så kan de godta et lavere bud. Men er usikker på hvor lavt. Ofte så haster det jo med å selge disse boligene, ettersom det er gjeld som må nedbetales, så tror nok det er rask avklaring her.

Jeg personlig tenker at du ikke har noe å tape på å legge inn et lavt bud. Da er du jo med i budrunden, og blir holdt oppdatert på andre bud som eventuelt kommer inn.

Skrevet

takk takk :) at det tar tid er fint... hehe.. så det gjør ingen ting :P

men det er en del ting i denne salgsoppgaven jeg ikke forstår meg på tror jeg. så jeg må snakke med noen som kan det før jeg tar en avgjørelse.

også må jeg jo se den, men jeg har vært inne i en annen leilighet i samme blokk før og de er super fine. med 2 soverom og alt. tenk om jeg kunne eie mitt eget :)

Skrevet

den har allerede ligget ute i 2 uker og jeg har fått prospektet uten noen beskjed om at det har kommeet noen bud. så det er jo lovende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...