Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 der to jenter ble voldtatt og drept? jeg glemmer liksom ikke den saken selv om det har gått flere år. Var det ikke to som ble dømt for ugjerningen? husker det var noe styr i media om at den ene skulle ut på perm eller noe, eller var det en av dem som snart var ferdig å sone dommen? noen som har fulgt med og kan oppdatere meg litt. Synes den saken var så forferdelig. Må nevne at jeg er sterkt FOR dødsstraff i en sånn sak, men siden vi ikke praktiserer halshugging i norge lenger, så håper jeg de skyldige ALDRI slipper fri. Noen som husker dommen de fikk??
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Husker ikke helt hva han mørkhårete fikk, men Viggo tror jeg fikk 21 års forvaring. Som jeg tror vil si at han ikke automatisk kommer ut etter en viss periode, men at de ser det "an" med tiden.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 Jeg bor på Eg.....(der begge guttene bodde) Og Jan Helge er stadig hjemme på perm hos sine foreldre!!!!!!!!!!!!!!!! Litt frustrerende ja!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 http://no.wikipedia.org/wiki/Baneheia-saken
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #5 Skrevet 25. november 2010 Mer provosert av at han andre faktisk går rundt i baneheia å lufter hunden til foreldrene når han er hjemme på perm!!!!!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 Folk som gjør sånt trenger HJELP ... Ikke nødvendigvis for å hjelpe dem, men for å hindre at de skal gjøre noe lignende igjen ... Det som har skjedd har skjedd, og det er selvfølgelig en forferdelig sak, men disse to mennene MÅ jo være syke i hodet ....
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 Om han stadig er ute på perm så er det jo noe forferdelig galt med lovverket her i landet.. lurer på hva foreldrene til de stakkars barna tenker om det.. synes saken er så grusom:( hi
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #8 Skrevet 25. november 2010 helt enig i det... er selv fra kr.sand og det skremmer meg at den ene av de er ute på perm allerede. De skulle vært burt inne og torturert til døde spør du meg. Helt utrolig å slippe så billig unna, dessuten går det ikke å "fikse" de... De trenger ikke hjelp, de trenger å holdes langt unna samfunnet! Hvis Kristiansen noen gang kommer ut er det helt utrolig... Hvordan kan man bli erklært "frisk" hvis man aldri har innsett hva man har gjort galt? Han vil jo ikke innrømme noe skyld i saken.. Men så lenge han er dømt er han jo skyldig!?? Nei, han må aldri komme ut, ALDRI!!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #9 Skrevet 25. november 2010 Helt foreferdelig sak. Men synes også det er utrolig at Viggo Kristiansen er dømt til den strengeste straffen når det faktisk ikke finnes bevise for at han har gjort noe.....
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #10 Skrevet 25. november 2010 det finnes vel bevis som er fellende nokk..(?)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #11 Skrevet 25. november 2010 det er hvertfall nok beviser til at han er dømt! Og ikke glem at han har innrømmet voldtekt på barn, så han sitter ganske så rettmessig i fengsel! Håper han råtner der inne!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #12 Skrevet 25. november 2010 jeg tenker tydeligvis annerledes enn dere, fengsel her i norge beskytter de jo til en viss grad..men den dagen de kommer ut så blir de jo hatet av alle, det er nok mye verre for dem,de vil aldri få et normalt liv forhåpentligvis..det fortjener de ALDRI! syke mennesker!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #13 Skrevet 25. november 2010 Hvilke? De eneste fysiske bevisene som ble funnet var jo knyttet til Jan-Helge.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #14 Skrevet 25. november 2010 Jeg synes folk skulle protestert på at de for lov å komme utenfor fengselsmurene... jeg synes faktisk at folk skulle gjort opprør.. det er jo folket som bestemmer. Og om lovene tillater dette så er det jo på høy tid å forandre de. kjenner jeg blir så forbanna av å tenke på det.. hi
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #15 Skrevet 25. november 2010 Nei, det fines faktisk ikke fysiske bevis for at Viggo kristiansen har voldtatt og drept jentene. For Jan Helges del derimot finnes det DNA bevis......
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #16 Skrevet 25. november 2010 Viggo kristinsen har ikke innrømmet voldekt eller drap. han har hele veien nektet for at han har vært med på dette. det finnes heler ikke et eneste fysisk bevis for at han har vært med på voldtekt og drap. Det er faktisk ganske utrolig at det ikke finnes et eneste dns spor av hen på hverken jentene eller åstedet..... Allikevel er det han som er dømt til den strengeste straffen! Jan Helge derimot har inrømmet både voldtekt og drap, og det er funnet hans dna på jentene
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #17 Skrevet 25. november 2010 Helt enig med deg HI, skulle vært store protester! Og dere.. slutt å snakk som om kristiansen kaaaaansje er uskyldig! NEI, han er dømt.. Og det er ganske mange bevis mot han. (Har lest gjennom hele mølja) Og dessuten har han prøvd å få saken sin opp igjen, men det gikk ikke pga han ikke hadde noe å komme med! Han er skyldig!!! Jan Helge hadde bare Viggo, og han har ikke gjort det alene (det finnes dna bevis på at det var en annen mann der) Nei, kan liste opp beviser, men det er jo så mye! Håper Viggo blir fengslet for livet, og til og med det er for godt for han. Stakkars små jenter som fikk en så brutal slutt på livet sitt! Tenk dere å være deres foreldre som må leve med vissheten om at deres barn ble voldtatt, kuttet opp, mishandlet og drept... Tenk hvor redde de var... tenk den følelsen... Å være mammaen til disse jentene Enda er mange mange ting vi ikke vet om det som skjedde - for det var så ufattelig grusomt! Mange av de som jobbet med saken sliter ENDA! Mange måtte sykemeldes osv. Ufattelig at det finnes slik ondskap i verden. Måtte dere aldri unnskylde disse udyrene! Bare tenk dere selv om det var deres barn...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #18 Skrevet 25. november 2010 Det finnes ikke DNA beviser mot Kristiansen, men andre bevis som rettes mot han. (Bl.annet ting han selv har sagt) De er nok ganske så sikre på at de har riktig mann...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #19 Skrevet 25. november 2010 helt enig med deg over her, ufattelig trist sak. får så vondt inni meg av de små barna hi
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #20 Skrevet 25. november 2010 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/baneheia/
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #21 Skrevet 25. november 2010 Selv om saken er aldri så forferdelig og det er høyst sannsynlig at Kristiansen er skyldig, skulle jeg veldig gjerne sette at saken kom opp igjen! DNA prøvene er analysert flere ganger og man klarer ikke å knytte Kristiansen til ugjerningen, og så lenge det er DNA bevis for at en annen mann har deltatt, men denne mannen er ikke Kristiansen, ja da begynner jeg å lure....... Vår rettshistorie er full av saker som i ettertid har vist seg å være jusismord, både når det gjelder sedlighetssaker og andre typer av kriminalitet!!! Det at han er dømt på er ikke nødvendigvis det samme som at han er skyldig!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #22 Skrevet 16. mai 2016 hvis kristiansen skulle være uskyldig er det veldig rart at han gjennom hele avhørstiden stod bastant på at han og JH var sammen da drapene ble begått. Vi vet jo veldig godt hvor JH var.. Anonymous poster hash: 5a296...b60
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #23 Skrevet 16. mai 2016 Ja, la oss grave opp en seks år gammel tråd dere! Anonymous poster hash: c8287...b36
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #24 Skrevet 16. mai 2016 Helt foreferdelig sak. Men synes også det er utrolig at Viggo Kristiansen er dømt til den strengeste straffen når det faktisk ikke finnes bevise for at han har gjort noe..... Enig.Mulig dette er århundrets justismord! Anonymous poster hash: 56124...681
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #25 Skrevet 16. mai 2016 Han ene er jo ute nå... Anonymous poster hash: 0a1a4...b52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå