Gå til innhold

Er dunjakke et must til de små ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i Bergen, og det har vanligvis vært nok med en god allværsjakke med ull innanfor.

Men nå er det 25 november, og det er 11 minusgrader allerede.

Begynner på lure på om de trenger ordentlige dunjakker for å holde varmen ???

Hva bruker dere til deres små ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke absolutt ei dunjakke, men ei god boblejakke må man ha! Bor i Trondheim jeg da, så litt kaldere vintre her vanligvis. Men nå er det visst kaldt overalt...

Skrevet

Spørs hvor små barna er. Jenta mi er 20 mnd og vi bruker ullundertøy, bomullsbukse, ulldress og med en hjemmestrikket ullgenser helt ytterst og det holder i massevis her. Hadde jeg derimot hatt en unge på 3-4 år og oppover hadde jeg kjøpt en dunjakke.

Skrevet

I Bergen er det ikke et must :-)

...trodde jeg ialleflal.

Skal du har er Bennetton flott. evt Skogstad.

Her jeg bor er det gjerne 30 minus så jeg er HELT dunjakkefreak...

Skrevet

Bur på Sotra og vi kjem ikkje til å kjøpe dunjakke.

Synest det ville vere rart om dei *må* ha dunjakke når dei klarar seg fint i barnehagen med ull, ull, ull og vinterdress (= ikkje dun) :o)

Når vi er ute og leikar er det antrekket over som gjeld, går vi til og frå bilen eller liknande brukar vi ein "vanleg" vinterjakke (lille har litt bobleaktig jakke, eldste har ein skogstadsak med fleecefór).

Gjest Filifjonka
Skrevet

Mine har aldri hatt dunjakker. Som hovedplagg om vinteren har de dress. En vanlig vinterjakke (boblejakke, men ikke dun) er greit å ha på lur. Men de har uansett vært veldig lite brukt.

Skrevet

Bor rett utenfor Bergen, og i år har begge mine fått dunjakker for første gang...spesielt greit for eldste som går i 1.klasse og er ute i frimunittene. Da er det godt med en god og varm jakke siden en hel dress blir for mye å styre med i friminuttene. Yngste har jo dress på ute i bhg, men kjøpte en dunjakke til henne også i år, veldig greit å ha når det er såpass kaldt som det er nå, ja! Et must vil jeg ikke si det er, er mange gode varme jakker som ikke nødvendigvis er dunjakker.

Skrevet

vi har kjøpt skogstad sin dunjakke til vesla på 3år, skulle kjøpe boblejakke og valget falt på den, så var det jo ett stort pluss at det var dun :) det er nok ikke et must men en god boblejakke vil jeg si er et must. bor også i Bergen

Skrevet

Vi bor ikke i Bergen, men i et kuldehøl like utenfor Oslo. Vi har ikke dunjakker, verken voksne eller barn (men jeg ønsker meg...). Barna har en vanlig vinterjakke fra H&M. Det holder til den bruken vi har. Enten er vi ute og da bruker de dress, eller så er det til og fra bilen, evt å gå korte strekninger og da duger en helt vanlig vinterjakke. Jeg hadde i ditt tilfelle gått for allværsjakke med ull innenfor når det er det dere har.

Skrevet

Vi bor på østlandet og har ikke dun.

Mannen min er allergisk og jeg syns dunjakker er stygt så da blir det sånn.

Har kåper med mye ull i selv og boblejakker + dresser + lag på lag med ull til barna.

Skrevet

Det er til 6 åringen jeg primært tenker på. Han bruker ikke dress på skolen, men en skibukse med weler og jakke over.

Han har Skogstad jakke nå, men den er i allværsjakkestoff med litt vattering inni. Ikke så veldig tjukk.

Dunjakker/boblejakker ( hva er forskjellen egentlig kunstig VS ekte ?) r ikke noe pene, men det er helt underordnet nå.

Skrevet

Har H/H boblejakk til mini. Bor ikke i bergen, men det er ganske kaldt her vi bor også. Kjøpt på sportsavdelingen på Obs! Kostet kundt 700 kr og er veldig god og varm;)

Skrevet

Hvilken jakke har du handlet til gutten din ? Og hvor :-)

Tipper de er litt utplukket nå, men skal ta en sveip i morgen for å se om jeg finner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...