Vanillaf@ce Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Jeg har absolutt ingen til å være forlover... Samboer har en helt åpenbar person som skal være forlover, men jeg har ikke det. Vet at dette har vært diskutert flere ganger, men det er liksom så sårt når jeg selv står i denne situasjonen. Så jeg har sagt at jeg ikke vil gifte meg....
~sjiraff~ Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Du må ha noen til å signere på forlovererklæringen. Men jeg tror ikke du må ha noen til å stå oppe med deg i kirken/tinghuset.
Vanillaf@ce Skrevet 25. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2010 Men blir det ikke litt teit at samboer har sin forlover ved alteret, men ikke jeg? Sambo kommer til å ha DEN kjempefesten før bryllupet. Vet ikke helt hva jeg føler om at det da blir et bryllup for han og ikke for meg.. Barnslig, jeg? Jada, i bøtter og spann!
Gjest Kira06 Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 Huff da, det hørtes ikke ut som en morsom situasjon. Har du ingen venninner eller søsken du kan spørre? Håper ikke dette ødelegger bryllupet for deg, og at du finner noen du føler kan stille opp!
~sjiraff~ Skrevet 25. november 2010 #5 Skrevet 25. november 2010 Må dere ha et stort kirkebryllup da? Hva med en sermoni på tinghuset og heller ta med familie og de næreste venner med på restaurant etterpå? Skjønner godt at du føler på det, hvis det er slik at de blir "hans" fest hvis du ikke har noen nære på din side.
Vanillaf@ce Skrevet 25. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 25. november 2010 Jo, jeg har en bror. Ingen av de jeg kjenner er venninner, men bekjente. I prinsippet kan jeg vel få klokkeren til å signere erklæringa? Poenget er egentlig ikke den signaturen, men at jeg ikke har noen som er så nær at jeg vil ha til forlover.
Monajenten Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 Huff, for en trasig situasjon:-( Skjønner godt at du syns det er trist. Men dere må jo ikke ha et kjempestort bryllup, kan jo holde det lite og intimt? Hvis dere bor i Bergen, stiller jeg opp, jeg! :-)
Vanillaf@ce Skrevet 25. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 25. november 2010 Godt innspill, sjiraffen! Saken er at det er tradisjon med stoooor fest fra samboers side. Jeg har faktisk aldri vært i et bryllup selv. Æsj, det er sambo som planlegger, jeg er ikke med på notene i det hele tatt :/ Jeg vil aller helst gifte meg i skjul HVIS jeg skal gifte meg. Dette er liksom hans romantiske greie.... er ikke det ironisk? Men bare for å ha det avklart: ja, jeg vil gifte meg med HAN, -hvis- jeg skal gifte meg noensinne...
såpebobledama Skrevet 25. november 2010 #9 Skrevet 25. november 2010 Jo,man må ha forlover. Denne skal kunne si ærlig "Ja,jeg kjenner disse,og de fyller ekteskapskravene",og den må være der på dagen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. november 2010 #10 Skrevet 26. november 2010 Nei, man må ikke ha forlover. Man må ha noen som skriver under på forlovererklæringa som skal sendes folkerregisteret i forkant av vielsen. Gifta meg for 2 uker siden, så er rimelig sikker i min sak Og de som skrev under måtte ikke være de som signerte på selve dagen, nei
Gjest Kira06 Skrevet 26. november 2010 #11 Skrevet 26. november 2010 Jeg giftet meg i en Sjømannskirke i sommer, og da hadde vi med oss hver vår forlover. Men disse skrev aldri under noe på selve dagen, kun erklæringen som ble sendt inn i forkant. Så sånn sett så hadde ikke forloverne behøvd å være med:)
Gjest amandine Skrevet 26. november 2010 #12 Skrevet 26. november 2010 Kan du ikke ha din bror, da? Hvis du vil ha med deg noen, mener jeg. En av mine beste venninner hadde sin bror som forlover. Jeg hadde min barndomsvenn som forlover, men hun var ikke tilstede under vielsen. Hadde bare signert i forveien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå