Gå til innhold

Forholdet dere er i...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan forholdet dere er i er?

Er dere sammen med barnefaren?

Er det lenge siden barnet ble født?

Har forholdet blitt bedre eller verre etter barnet kom?

Hva har endret seg?

Selv er jeg gift med barnefaren. Barnet er 8 mnd, og jeg føler at forholdet IKKE er det samme som før...

Vet ikke helt hva som er galt, men føler liksom at vi ikke har mer å prate om (bortsett fra barnet da), og at vi har mistet interessen for hverandre.

Han starter på jobb kl 5 på morgenen, noe som resulterer i tidlige kvelder hver kveld. (Ikveld gikk han å la seg 20.30...:/) Det eneste han snakker om er jobben, og dette synes jeg er lite spennende å høre om (selv om jeg spør hvordan dagen hannes har vært hver dag. Mest for å være hyggelig).

Selv er jeg i permisjon, og muligens er det derfor jeg har lite å gjøre og snakke om, selv om jeg kommer meg ut og er sosial stort sett hver dag... (Men dette er han også lite interessert i å høre om..)

Vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Hva jeg kan prate om... Enten for å vekke hans interesse, eller i det hele tatt ha nok interesse på å høre på hva han har å si...

Noen i samme båt? Erfaringer? Tips eller råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1, Samboer / kjæreste

2. Ja

3.snart 10 mnd

4. Ganske likt som før, men vi har gått gjennom mer sammen derfor er forholdet sterkere erfaringsmessig.

5. Lite har endret seg når det kommer til følelsene vi har for hverandre, men vi har litt mindre tid til hverandre. Er ofte trøtte fordi lille ikke sover gjennom natten enda. Dette resulterer i litt mindre sex enn før, men dette er noe vi begge skjønner er en fase.

Trist å lese at dere har det sånn. Syns du bør ta det opp med mannen din ? Har dere noen gang vurdert barnevakt og ta dere en tur ut sammen ? Kino, resturant ? En liten fest ? Mannen min og jeg liker å ta oss en tur ut alene en gang i blandt, og lille storkoser seg da med mennesker som lille kjenner godt.

Skrevet

Gift, vært sammen i 6 år, datter på 14 mnd.

Forholdet er både bedre og verre. Bedre på den måten at vi nå har gått igjennom en tøff spedbarnsperiode med kolikk sammen. Verre mtp at vi er mer slitne og irritable (men dette gikk bedre når vi startet med bhg og jobb igjen, da fikk jeg endelig litt sosialt liv selv om jeg bare jobber 50%).

Tror nok kanskje ting blir litt bedre så fort du er ferdig med permisjonen din. Høres kanskje litt slemt ut, men når man går hjemme er man ganske isolert noen ganger og lever i en litt annen verden enn mannen. Her i huset var det ihvertfall en annen stemning så fort "hverdagen" kom og rutiner var på plass igjen:)

Skrevet

Jeg er ikke i noe forhold, vert singel i 3år.

Er ikke sammen med bf men vi var på god vei før jeg ble gravid, da han stakk.

Barnet er født i januar 2010.

Forholdet var veldi bra i starten, men nå er det blitt verre.

Jeg er forelsket i bf, men hans venner har ødelagt mye for oss.

Men hadde jeg vert i din situasjon ville jeg prøvd tatt det opp med han, kansje prøvd på å fikse barnevakt og gått ut bare dere to??

Skrevet

d har jeg ikke tenkt på. Det at man sikkert kan bli litt småstressa av å gå hjemme i nesten et år, å ikke alltid ha d like sosialt hele tiden.

At man plutselig får mindre å snakke om..

Dette skal jeg ta med meg videre :) Greit å være forberedt!

Mn lykke til HI!

Høres virkelig ut som ting vil ordne seg når du kommer ut i jobb igjen å får være litt sosial

Skrevet

Samboer med barnas far, vært sammen i vel 13 år.

Eldste er 6 år, og yngste er 3 år.

Hadde flere "kriser" da eldste var liten. Veldig vanlig med problemer i forholdet når barnet er ca 7 mnd. "Krisene" i vårt forhold kommer nå veldig sjelden, men det er mye hverdag og litt lite kos. Vi er mest Team Family. Travel hverdag med to barn. Samboer jobber mye, jeg jobber ikke fullt. Vi snakker også mye om barna. Snakker litt om jobbene våre, men begrenset hvor mye vi interesserer oss for den andres jobb, da vi jobber med veldig forskjellige ting. Jeg føler forholdet har gått seg mer og mer til, det er ganske stor påkjenning for et forhold å bli foreldre (selv om det er fantastisk å få barn). Det er ikke anbefalt å gjøre det slutt før barnet er minst ett år.

Anbefaler deg å gå til familievernkontoret eller helsestasjonen etc før dette går for langt. Kanskje råd og veiledning fra en tredjeperson kan være lurt.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...