Gå til innhold

legen mener gutten har melkeprotein intolereanse.. MEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå etter helt melke slutt så er magen værre enn noen gang? hva skjer.. skum og gjennomsiktig som kommer ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han blitt testet for dette eller hva er det som gjør at de har kommet fram til den beslutningen?

Skrevet

ja vært uten melk og prøvd igjen og osv masse som har vært utprøvd. men slår ikke ut på en eneste plass.

har vært plaga med magen i all tid og dette er ikke første gang avføringa har vært sånn skummete og gjennomsiktig. men trodde ikke det skulle skje nå som han varhelt melkefri.

Skrevet

Har han blitt testet for cøliaki da?

Det slår jo ofte ut i avføringa, men man kan også merke kortvarig bedring ved å kutte ut melk.

Skal forklare kort:

I tynntarmen har en masse tarmtotter, disse er det glutenen ødelegger hos en med cøliaki.

Ytterst på tarmtottene sitter den delen som bryter ned melken for kroppen. Derfor vil mange med uoppdaget cøliaki reagere på melk og merke forbedring av plagene ved å kutte det ut.

Er det noe annet enn avføringen som du har reagert på ved gutten din?

Cøliaki har mange symptomer og en kan ha alle eller ingen.

Skrevet

Han har blitt testet men det er negatvit. Jernmangel. bleik og tynn.. tidevis slapp og sutrete. han er jo en liten unge men får lett blåmerker.. altså jeg spør om han har slått seg men det har han ikke men har blåmerker jeg nekter og tru han ikke ville ha merka han fikk..

Avføringa er alltis kremkonsistens. og så er det jo denne tidevise avføringa som er skum og gjennomsiktig

Skrevet

Det er absolutt masse symptomer som også kommer av cøliaki der.

Jeg hadde bedt legen om henvisning til gastroskopi. Blodprøven en først tar er ikke 100% sikker, eneste helt sikre måten er gastroskopi. Da går de inn og tar biopsi av tynntarmen.

Skrevet

og legen på sykhuset vil ikke gjøre dette når blodprøvne er negative... men kanskje han går med på det om han ikke blir bedre nå med en helt melkefri diett..

det som kommer ut er tydeligvis mye syre i eller noe for han blir helt hudløs og illrød i rompa stakar.

Skrevet

Huff, stakkar.

Håper dere finner ut av det snart. Men hadde krevd gastroskopi hvis de ikke finner noe annet som kan være grunnen innen veldig veldig kort tid.

Skrevet

VIi har holdt på i over 1 år med og finne ut av det.. vi får prøve litt til og se. blir ikke magen bedre nå uten melk så får jeg kreve ny vurdering.

ja han har vært igjennom mye i det siste med kyssesyke i februar og en matforgifting i sommer. og denne magen vi aldri får noe svar på.

takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...