Gå til innhold

Man kan vel ikkje ete roastbiff når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk sååååå lyst på skiver med roastbiff og sprøstekt løk :o:O men kom på at det kan man vel ikkje ete? så typisk å få lyst på nåkke man ikkje kan få! :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tørr ikke å si det sikkert, men jeg tror ikke vi skal spise det. isåfall må det nok være heeeelt ferskt, for da er det vell minst sjangse for at det er noe ulumskheter oppi den?

Skrevet

Søøøøren! Og jeg som var i ferskvare disken i dag og kjøpte meg en god klump med roast biff!

Nå ble jeg litt skuffet...

Hvordan er d med fenalår da?

Skrevet

Fenalår går som spekemat, å det skal ikke gravide spise....

Ganske vanskelig i disse tider hvor det bugner av god, "forbudt" mat :o)

Skrevet

Buuuuuuuhuuu!!!!!!!!!

Julen min er ødelagt!!!!!

Skrevet

er det ikke noe med at hvis man fryser det så så lenge så kan en spise det etterpå?

Skrevet

las på et innlegg her for ikkje lenge sia at det ikkje hjelper å fryse det ned :/ tar ikkje knekken på alle bakteriane :/

Skrevet

Man kan jo spise spekemat som er stekt/varmebehandlet. På matportalen, som du, Askepott har referert til, står det: "Hvis man varmebehandler spekematen godt, kan gravide spise dette". Jeg hadde tenkt til å spise stekt fenalår i jula og det er ganske godt, men veldig salt... :)

Skrevet

Man kan jo spise spekemat som er stekt/varmebehandlet. På matportalen, som du, Askepott har referert til, står det: "Hvis man varmebehandler spekematen godt, kan gravide spise dette". Jeg hadde tenkt til å spise stekt fenalår i jula og det er ganske godt, men veldig salt... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...