olla Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Jeg er ivrig tilhenger, og vil ha varmepumpe, min mann er mer lunken. Noen gode tips?? Er det bra?? Hvilket merke er bra?? Hva må vi se etter?? Jeg trenger litt tips og erfaringer fra dere damer!! Kom igjen!!
Gjest Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Foreldrene mine har og er kjempefornøyde, installerte i fjor vinter. Vet dessverre ikke merket. Jeg må rett og slett si at jeg synes det er veldig stygt, både utvendig og innvendig. Utvendig ville jeg absolutt vurdert å bygge en innkassing med rist - har sett noen som har det. Innvendig er de fleste enhetene store og stygge - god plassering er viktig og innebygging er selvsagt også mulig, men mer kostbart.
~sjiraff~ Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 Hvis man legger på noen ekstra tusenlapper kan man få varmepumper som faktisk er ganske fine å se på. Ellers er ikke den gjennomsnittelige varmepumpen særlig pen, men det er jo særs praktisk og energibesparende så hva er viktigst?
Lemonia Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 Vi har varmepumpe og er kjempefornøyd. På de kaldeste dagene må man jo fyre litt uansett, men det har gjort stor forskjell for temperaturen hos oss. Jeg anbefaler at du velger et kjent og godt merke og holder deg unna de billige fra Elkjøp e.l., man får det man betaler for og skal du ha noe som gir god effekt og varer i mange mange år må du litt opp i pris. Selv har vi Daikin og er strålende fornøyd. Den kostet vel 22 000 (inkludert montering) hvis jeg ikke husker feil.
olla Skrevet 25. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2010 utvendig er ikke noe problem, den skal stå på en veranda som ikke blir brukt, og som det er bygd rekkverk rundt, så den vises ikke, heldigvis. Den inne blir også ganske gjemt, men vi vil nok se etter en som ikke ruver for mye, visst mulig.
* 5 om dagen * Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 veldig fornøyd med vår også,hatt den i 3 år, og ikke noe problemer med ising på vinteren, noe jeg vet noen merker sliter med. vi har carrier, fikk til innkjøpspris av en rørlegger(kompis av mannen) ga 13500 ferdig montert. selges for rund 23-25000 stygg er den heller ikke, men vår utedel står under verandaen,bråker fint lite, dvs ikke i det hele tatt, ingen som kommer hit merker at vi har varmepumpe. innedelen vår står i trappeoppgangen, så vi ser den jo når vi går i trappa, men det bryr meg ikke noe.
* 5 om dagen * Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 her er vår : http://www.varmepumpeverkstedet.no/carrier-varmepumper/47-carrier-platinum-45-68kw.html
Mia_73 Skrevet 25. november 2010 #8 Skrevet 25. november 2010 Vi har hatt varmepumpen nå i 7 eller 8 år. Byttet til ny i våren da ett eller annet var ødelagt med den gamle. Det er igjen en Panasonic, samme merke som vi hadde før, men merker stor forskjell. Mye kraftigere også ved lave temperaturer, enda mindre støy, jeg jo bare litt susing. Pen er pumpa ikke, nei, vi har utedelen under verandaen der ingen ser den. Innedelen er over skapet slik at man ikke legger merke til det med en gang. Og ærlig talt, hvor pent er det med masse panelovner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå