Gå til innhold

Angre på gitt navn??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har angret på et gitt navn?

Jeg gjør det, desverre..... Har gitt sønnen min navnet Emil, kunne ønske jeg hadde valgt et sterkere navn, som for eksempel Martin, Olav, Henrik etc, altså et mer norskt og staut navn. Jeg synes at Emil er et fint, men ganske "svakt" i forhold til andre navn.... Sønnen min er snart ett år, så det er jo uaktuelt å bytte.... :(

Kipt å fremdeles ha slike tanker, har alltid vært usikker på navnet hans. Trodde det ville gå seg til, men nesten ett år etter fødselen tenker jeg fremdeles på det.....

Er det noen flere som har det slik som meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har lov å bytte selv om barnet er 1 år, vel?

Gjør det hvis du tviler.

Skrevet

Lev med det, og hold kjeft om det. Det er mitt eneste råd til deg. Jeg kjenner nemlig en som har vokst opp med å konstant høre fra mora si at han skulle heller hett det-og-det, og at hun egentlig ga han navnet hans fordi bestemora ville det. Han byttet navn i en alder av 18, og vurderer faktisk bytte igjen. Et navn er faktisk en stor del av din identitet. Nå må du rett og slett la Emil få en ny og sterkere betydning for deg, med å se på barnet ditt som en sterk person og hjelpe han å gjøre navnet til en god ting. For all del ikke spre rundt at du synes navnet er svakt.

  • 8 måneder senere...
Skrevet

Denne var visst gammel, men forstår godt hvordan du har det. Vi har også kalt sønnen vår for Emil, men for meg er det mer det at det er så vanlig. Synes navnet i seg selv er nydelig, men treffer Emiler overalt føler jeg. Er liksom som jeg har gjort et dårlig valg. Vi vurderer og sette på et navn, for og gjøre det litt mer eget. Emil Alexander f.eks, men vet ikke om jeg bare skal la det være og heller la han få velge selv når han blir større..

Men er jo sant at det kommer ann på hva en forbinder det med, hvis en kjenner en stor staut mann som heter Emil, så blir nok navnet stautere. Forstår hvertfall hva du mener. Synes det er dårlig du får tilbakemeldinger som de over. Er vel derfor du skriver for og få noe ok tilbakemelding, og ikke bare kritikk. Lykke til med hva du vil gjøre, ellers blir nok gutten din en flott og staut kar! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...