Gå til innhold

trenger hjelp til julemiddagen!


Anbefalte innlegg

Skrevet

På julaften skal jeg lage ribbe + et kalkunbryst (som jeg vil ha saftigst mulig), men har jo bare en komfyr.

Hvordan skal jeg få begge ferdig til samme tid uten at noe blir ødelagt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville stekt dem på samme temperatur. Bare pass på at kalkunbrystet skal ha mye kortere tid enn ribben slik at du setter den inn mye senere, og så lar du begge hvile før de skjæres i.

Gjest lillemamsi
Skrevet

jeg ville stekt grisen dagen før, og så stekt kalkunen på selve dagen. Bare varmet opp grisen litt, mens kalkunen hvilte :)

Skrevet

Stek ribben lillejulaften, del den opp i serveringsstykker og varm den opp på julaften. For å varme den så legger du stykkene på rist og setter midt i ovnen. Husk å ha noe under risten så det ikke evt drypper fett ned. Da kan du sette inn risten de siste 20-30 minuttene av steketiden til kalkunbrystet. Du kan også varme julepølse, sosisser og

medisterkaker på samme måte.

Skrevet

Hurra for dere! :)

Skrevet

What she said ;)

 

Ville gjort det på (nesten) samme måte; hadde nok bare varmet ribbe, pølser og medisterkaker i langpanne under folie jeg da, når kalkunen var ferdig stekt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...