Trollmor m/ trolljente Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 På julaften skal jeg lage ribbe + et kalkunbryst (som jeg vil ha saftigst mulig), men har jo bare en komfyr. Hvordan skal jeg få begge ferdig til samme tid uten at noe blir ødelagt?
Lemonia Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Jeg ville stekt dem på samme temperatur. Bare pass på at kalkunbrystet skal ha mye kortere tid enn ribben slik at du setter den inn mye senere, og så lar du begge hvile før de skjæres i.
Gjest lillemamsi Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 jeg ville stekt grisen dagen før, og så stekt kalkunen på selve dagen. Bare varmet opp grisen litt, mens kalkunen hvilte
Gjest irismor Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 Stek ribben lillejulaften, del den opp i serveringsstykker og varm den opp på julaften. For å varme den så legger du stykkene på rist og setter midt i ovnen. Husk å ha noe under risten så det ikke evt drypper fett ned. Da kan du sette inn risten de siste 20-30 minuttene av steketiden til kalkunbrystet. Du kan også varme julepølse, sosisser og medisterkaker på samme måte.
Trollmor m/ trolljente Skrevet 25. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2010 Hurra for dere!
Nikamo Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 What she said Ville gjort det på (nesten) samme måte; hadde nok bare varmet ribbe, pølser og medisterkaker i langpanne under folie jeg da, når kalkunen var ferdig stekt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå