Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Jeg har en samboer med en gammel betalingsanmerkning som hindrer oss i å få lån sammen. Er det noen flinke "økonomoer" blandt dere som kan gi noen tips om hvordan vi kan få ordnet opp i dette raskt? Vet at det er noen banker som er villige til å "bake" dette inn i et boliglån, men vet ikke hvilke banker som gjør det. I 2006 fikk vi faktisk tilslag på et lån sammen, men tilfeldigheter gjorde at vi ikke kjøpte bolig likevel. Betalingsanmerkningen er fra begynnelsen av 2000-tallet, men ble av en eller annen grunn ikke registrert før i fjor. Aaaarggghhhh....fortvilet!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Det er bare å begynne å betale tilbake (han må da visst om dette en stund siden det er nesten 10 år siden) og når han (dere) har betalt det han skylder så slettes anmerkningen. Ikke vent lengre! For det har kanskje rentet seg nok nå?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 Betalingsanmerkningen er fra begynnelsen av 2000-tallet? Har han hatt nesten 10 på å betale gjelda og enda ikke gjort det? Tydelig at gjelda var glemt av deg når du tok opp lån sammen med ham i 2006.. Merkelig økonomisk sans. Og jeg skal ikke skryte på meg økonomisk sans altså, men dette tar kaka.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 Har dere egenkapital? Eller forventer dere å kunne låne 100% til bolig OG få ekstra lån for å dekke betalingsanmerkningen?? I så tilfelle - forget it!!! Banken har jo da ingen sikkerhet for at de får tilbake pengene...... Det beste og eneste dere kan gjøre er jo å få betalt tilbake pengene så fort som mulig.. Merkelig at den ikke ble registrert før i fjor, det høres fishy ut.. Sikker på at samboeren din forteller deg alt???
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #5 Skrevet 25. november 2010 I tillegg var det VELDIG mye lettere å få lån i 2006 enn det er nå...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 Bank 2 hjelper folk med betalingsanmerkninger, så sant de har noe de kan stille som sikkerhet. Feks egen bolig, eller kausjonist. :-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 Vi har ingen lån sammen, jeg kjøpte leiligheten selv før vi møttes. Han har heller ikke holdt noe skjult for meg, jeg visste at han hadde gjeld, men da vi snakket med DnbNor i 2006 var dette ikke noe problem. Vi fikk finansieringsbevis og alt var i orden. Han betaler også ned på denne gjelden hver måned og har gjort det i mange år. Er bare rart at det ikke står registrert før i 2009...det skjønner jeg ikke. Men, men... Han jobber veldig hardt for å betale ned dette, selvfølgelig! Den økonomiske sansen er nok ikke noe dårligere enn hos gjenomsnittsnordmannen. Jeg har som sagt ikke noe lån sammen med han. Ellers takk for andre hyggelige, ikke bedrevitende, svar
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #8 Skrevet 25. november 2010 Det tar litt tid før man før betalingsanmerkning. Du får ikke betalingsanmerkning bare fordi saken har gått til inkasso, det tar litt tid. Ofte ett år.. Alt etter hvor flink du er til å betale. Jeg var sammen med en "idiot", han hadde mange anmerkninger! Han var også "flink" til å betale.. Det viste seg at han ikke gjorde det.. Og gjelda ble doblet. Veldig dumt. Men men!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå