Gå til innhold

barnehage politianmeldt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte så vidt det var på radioen i stad om en barnehage i romsdalen som var politianmeldt for overgrep (?) på en liten gutt.

Noen som har link, eller som kan fortelle meg hva dette gjaldt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjaldt et barn med "doskrekk", som de ansatte tvang til å sitte på do flere ganger om dagen. For at han skulle føle seg tvunget til å gå dit, fikk de ham til å drikke 3 liter vann om dagen. Ren barnemishandling, med andre ord. Hørte nettopp et intervju med en kommuneansatt ang. anmeldelsen. Han hadde ikke noe annet enn tøv å forsvare seg med.

Skrevet

Er barnehagen anmeldt eller en ansatt?

Om barnehagen skal være ansvarlig er det jo kjempealvorlig, siden det inpliserer at de enten ikke sjekker folk de ansetter, eller at de har visst om overgrep uten å gjøre noe...

Skrevet

Siden barnehagen består av de ansatte, er det forsåvidt barnehagen som er anmeldt, antagelig ved styrer, som jo er den øverste ansvarlige. Vet ikke hvem som formelt sett blir sett på som øverste ansvarlige. Kommuneledelsen?

Skrevet

Fy søren!

har selv en sønn med do-skrekk. Han liker ikke å gå på offentlige toaletter (klarer ikke "å gå" rett og slett)

Og så er han livredd at dørene skal gå i vranglås.

Hadde kaldkvelt noen som hadde tvunget han.

Stakkars stakkars liten!

Link noen?

Skrevet

herregud for en fantastisk "fin" pedagogikk de må ha der!

Skrevet

Som vernepleier, og derfor har kjennskap til loven om tvang og makt, kjenner jeg det knyter seg inni meg når jeg leser dette!!

Ser barnehagen hadde fått beskjed om å gjøre dette fra barnevernet og psykiatritjenesten, men tenker de ikke selv??

Skrevet

Uansett skulle det selvsagt ha skjedd i full forståelse med foreldrene. Og en barnehage, som er å anse som et offentlig sted, er selvsagt ikke rette sted for den typen atferdsterapi, uansett om de har en legeunderskrift på vedtaket eller ikke. Det framgår dessverre ikke av oppslaget om foreldrene er involvert eller ikke. Men det er vanskelig å forstå hvordan anmeldelsen ellers er kommet i stand.

Skrevet

Hvis dere leser hele innlegget så ser dere at det ikke er barnehagen som har bestemt dette:

"Handlingen ble utført av den aktuelle barnehagen på instruks fra et senter under psykiatritjenesten i Vestfold og barneverntjenesten i en kommune i Buskerud."

Det er altså psykiatritjenesten og barnevernet som har bestemt at dette skulle gjennomføres.

Denne fostermoren hadde jo innlegg her inne for kort tid siden. Hun skrev da ikke at hun var fostermor og det forklarer saken enda mer da fosterforeldre har lite og ingenting å si når barnevernet bestemmer noe. Det er fryktelig å stå å se på noe som gjør barnet vondt og man ikke har mulighet til å gjøre noe. Leser at fosterforeldrene satte foten ned etter 3 uker, det er utrolig hvor langt man må strekke seg når det ikke gjelder biologiske barn. Jeg synes virkelig synd på både barnet og fosterforeldrene til barnet.

Skrevet

Er det å tvinge et barn til å sitte på do barnemishandling? Hmmm...Skal barnet tisse i buksa da eller?

Nå har ikke jeg lest alt rundt denne saken altså, bare forholdt meg til det en skrev her.

Skrevet

At det ikke er barnehagen som har bestemt opplegget, så har de åpenbart gått med på å gjennomføre det. De er m.a.o. medansvarlige, og blir derfor politianmeldt sammen med psykiatritjenesten.

Skrevet

I et av de øverste innleggene her inne, og i den vedlagte linken, er det nok info til å skjønne at dette grenser til mishandling. Det er en fordel om du gidder å lese og tenke før du kommenterer.

Skrevet

16:08:

Jeg fant ikke mer detaljert i linken...og svarte samtidig som hun ovenfor meg, så så det etter jeg allerede hadde postet.

I

Skrevet

Det trengs egentlig ikke mer detaljer enn det som forlengst ble skrevet i et av de øverste innleggene her inne. Altså: tvinges til å gå på do, og drikke opptil 3 liter vann om dagen for at han skal kjenne trang til å tisse.

Skrevet

Du 16.06

Det får være grenser for hva barn skal utsettes for,slike episoder skaper angst hos barnet,skjønner ikke at du kan sitte her å forsvare noe så hårreisende.

Gjør ikke barn som forventet i en barnehage idag blir det et spetakkel.

Godt det finnes ansvarlige voksne som reagerer.

Skrevet

de tvang i han 3 liter vann om dagen, lille gutten

de tvang han til å gå på do.

husker da jeg gikk i barnehagen, likte heller ikke om de voksne der i barnehagen hdde satt meg på toalettet. jeg gikk aldri på do i barnehagen og det funket fint for meg. jeg hadde en intimsone selvom jeg var 5. eneste var greit var foreldre og besteforeldre som fulgte meg på do. jeg hadde daua om jeg hadde blitt tvunget til at barnehagen skulle satt meg på do.

Skrevet

Det er en advokat som har politianmeldt psykiatritjenesten, barnehagen og barnevernet. Kommunens talsmann mener det dreier seg om ulik oppfatning av virkeligheten.

Skrevet

Dette har selvsagt også de andre barna merket seg. Tenk så festlig det blir når gutten blir minnet om dette når han begynner på skolen. Kan jo bli mobbet av mindre.

Skrevet

Var det ikke det BV og barneehagen ville gjøre med fostergutten som ble dratt ut av fosterhjemmet som hastetiltak fordi fosterfamilien nettopp ikke ville det skulle gjennomføres.

Synes det var hårreisende av BV og tvinge dette gjennom, de bør vel politianmeldes i denne saken!

Skrevet

hvilket innlegg er det dere referer til? Som "fostermoren" har skrevet?

Skrevet

Sorry, glemte å nevne den biten:) Det var hun fostermoren som sto fram på brennpunkt med sin historie. BV tvinget tissetreninga igjennom og ville gutten skulle drikke 3 liter vann og sitte på do til han tisset......Fosterfamilien ville ikke dette og prøvde å overprøve tiltaket. Da dro de fosterungen ut fra fosterhjemmet som hastetiltak. De gjorde dette uten forvarsel, gutten hadde vert i fosterhjemmet siden han var 8mnd (ca) og nå var han 5-6år.

Så det er ganske sykt. I tillegg kan det være veldig farlig for nyrene å drikke SÅ mye vann i løpet av så kort tid. Vet ikke hvor mye det tar før det er dødelig, men det har vel ikke så mye med saken å gjøre. Kan ikke forstå at en lege har godtatt dette, han må være sadist.

Skrevet

Uff, ja den Brennpunkt episoden så jeg. Fikk så vondt av gutten. tenk hvor redd han har vært når de bare tok han vekk fra fosterforeldrene.

Skrevet

det er forferdelig at noen kan tvinge et barn til å drikke 3 l vann... det er faktisk farlig også. For ingen følger vel med på natrium / kalium nivået hans og vet om han i verste fall kan få hjertestans.

Skrevet

stakkar gutt.

1. tvunget til å sitte på do av barnehageansatte, noe som var angsten hans.

dette legger de andre barna merke til og han kan bli mobbet for dette når de går på skolen.

2. tvunget til å drikke 3 liter vann, det kan være svært skadelig for en liten gutt på 5.

3. ble tatt ifra fosterforeldrene sine som han hadde bodd hos hele livet som han husker (8 mnd da han kom dit).

nei, barnevernet altså... ikke alltid de som gjør ting bedre for barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...