Gå til innhold

Venninnetull.. Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 34 år og har et "problem" som jeg egentlig ser er et fjortisproblem.

Likevel plager det meg.

Jeg har noen venninner som har klubb sammen.

Vi har truffet hverandre jevnlig både i og utenfor klubb.

Har alle jevngamle barn om har lekt mye sammen.

Jeg blir fremdeles invitert i klubb og vi har det veldig hyggelig sammen, men de siste månedene er det ingen som tar kontakt med meg/oss lenger.

Jeg har kontaktet flere av damene men fått høflig "nei det passer ikke", flere ganger..

Nå har jeg latt vær å ta kontakt også, og nå har det jaggu gått flere uker uten kontakt.,

Dette er veldig uvanlig.

Siden de er så hyggelige når vi er sammen, aner jeg ikke hva årsaken er.

Hva hadde dere gjort? Tatt det opp med dem alle ( er 5 stk det er snakk om) eller bare tenkt at de alle sikkert har det travelt og at det sikkert blir bedre?

Vet det er veldig fjortis, men synes det er rart og ubehagelig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har funnet ut at det ikke er noe vits å bruke tid på å tenke på sånne folk man ikke får noe igjen fra.

Skrevet

Blås i dem. du kan lett finne nye - og bedre - venninner. Been there!

Og skulle de likevel ta kontakt en dag, får det heller bli en hyggelig overraskelse ;o)

Skrevet

Det kan jo hende de har reagert på noe du har gjordt/sagt? Hvorfor ikke bare spørre en av dem?

"Jeg føler ikke at vi har like god kontakt som vi pleide å ha.. Er det noe galt?"

Skrevet

Jeg ville spurt dem direkte, så slipper du å lure.

Skrevet

Hadde også spørt hva som er galt, slik de over skriver. Og hvis de da ikke gav meg noe svar eller var frekke, hadde jeg gitt faen.

Skrevet

Sannsynligheten for at de svarer ærlig hvis du spør om noe er galt tror jeg er temmelig liten. Da hadde de nemlig tatt det opp med deg selv for lenge siden.

Skrevet

De fleste vil ikke så mye ut på denne tiden av året og vil tilbringe mere tid hjemme. Det nærmer seg også jul så det kan bare være at de er trøtte og har annet å gjøre.

Syns ikke det gjør noe å spørre de. Dere er voksne folk.

Skrevet

Det går mye på behov og annledning føler jeg. Har man det travelt sånn generellt, har man ofte ikke behov for å være sosial også når man egentlig kan. Da ønsker man bare fred, bare å være hjemme.

Jeg vet søstra mi ofte føler det som en plikt å møte venninnene sine, beklager seg til meg, og vet at hun må si ja av og til, vet at hun må invitere med gjevne mellom rom, men har egnelitg ikke lyst, men hun har heller ikke lyst å miste kontakten, fordi hun vet at det er en periode som går over. Når de blir ferdig med huset, når hun slutter å jobbe skift, når ungene blir litt større.

Om du har mye mer tid enn dem, så kan det jo være at du ikke helt ser hvordan de har det? Men det går jo an å spørre. Du kan jo fortelle at du synest det er blitt litt skjeldent at du savner å ha sånn kontakt som før.

Du kan jo også prøve å finne ut om de møtes som før, men nå uten deg. Da er det større grunn til å tro at noe er galt, men om ingen er særlig mye sammen er det nok bare travle tider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...