Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Jeg har en gutt i 3.klasse. Han klarer seg veldig bra på det meste, men ha stagnert veldig på lesingen synes vi. Bl.a er det flere korte/enkle høyfrekvente ord han fortsatt ikke har avkodet, og han leser tildels alfabetisk på litt lenger ord som også er ganske vanlige om enn ike de mest høyfrekvente. Nå forventer jeg jo ikke at en 3.klassing skal lese rent, men han hakker såpass mye + at han veldig ofte ikke får med seg rett ending på ordene og mikser lydlike ord, at jeg har bedt læreren ta en lesetest av ham og evt melde ham til ptt for å utrede ham for dysleksi (går i min familie). Jeg tenker som så at dersom det er noe, så er det ok om han får hjelp så snart som mulig for å minimere problemet. Men jeg er litt grønn på prosessen i dette. Noen av dere som kan fortelle litt om hva dere gjør, hvor lang tid slike ting pleier å ta osv? Hva vi kan forvente oss av evt oppfølging? Mine elever på ungdomstrinnet kommer jo "ferdig utredet", så har ikke vært med på den delen av prosessen før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå