Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Tips tas imot med åpne armer... Det er ikke bare morgenkvalme, men hele døgnet.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Ingefærprodukter, Sea band kan funke (akupunkturarmbånd), spis tørre kjeks / loff, banan, ris, eplemost og tam farris blandet 50/50.. blir det for ille kan man få kvalmestillende stikkpiller hos lege Jeg var sånn hele svangerskapet..håper det går over etterhvert da, det gjør jo som regel det.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 Stakkar. Det begynte på meg og rundt denne tiden. Det er helt forferdelig! Vet alt om hvordan du har det nå. Jeg prøvde diverse resepter fra lege. Men det eneste som dempet det litt var postafen reisesyketabletter. Skal være ok å ta for gravide. Det beste er jo å la være. Men når man bare har lyst å dø så er en lindring på kvalmen nødvendig. Kvalmen gikk over når jeg var 3-5 måneder. Ble innlagt med første. Gikk ned 7 kilo og var på 50-tallet før vektreduksjonen. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 Tusen takk for tips. Disse stikkpillene, er de skadelig for baby?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #5 Skrevet 25. november 2010 Tusen takk for tips, og takk for "god bedring"
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 Jeg spiste mariekjeks hele døgnet... før jeg sto opp til og med, altså før jeg satt meg opp i sengen, spiste jeg 2-3 kjeks.. var faktisk det eneste som funket! Tørre kjeks...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 Har mariekjeks på nattbordet, men jeg syns ikke det hjelper noe særlig...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #8 Skrevet 25. november 2010 Ingefærte eller andre produkter, kamillete kan hjelpe (er generelt beroligende). Te er godt å slurpe på litt etter litt i løpet av dagen Husk å kjøpe på helsekost, så får du rene urteprodukter, ikke parfymerte med masse andre tilsetninger. De kan også ha god peiling på ting som kan hjelpe. Ellers akupressurbånd (sjøsykebånd) som nevnt tidligere, fås på apotek. Hvis du kaster opp, prøv å drikke kroppstemperert drikke, da kreves det minst av kroppen for å fordøye det. Ta bare noen få slurker i gangen, og vent en stund igjen før du drikker mer. For meg hjelper salt potetgull i små doser når jeg er kvalm, men det er jo litt individuelt Håper du finner noen tips som hjelper deg. Lykke til og god bedring!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #9 Skrevet 25. november 2010 Spis det du har lyst på når du har lyst på det. Det mest effektive er å spise hele tiden, hele døgnet, men det er jo ikke helt gjennomførbart. Ikke tenk tanken at du må spise sunt og du trenger ikke ha dårligsamvittighet hvis det du orker å spise er potetgull, det er bedre at du spiser noe usunt enn at du ikke spiser i det hele tatt. Det aller viktigste er at du får i deg nok væske. Farris og eplejuice blandet syns jeg var det beste og da får du i deg både salter og sukker som gir deg litt energi. Hvis ikke du allerede er sykemeldt, så er det lurt å hvertfall bli delvis sykemeldt. Jeg syns det hjalp mye å kunne sove litt lengre om morgenen og ikke måtte stresse avgårde for å rekke jobben. Jeg fikk til slutt Phenergan på resept fra legen og tok 2stk hver kveld, forsøkte først en, men det hjalp ikke, 3 ble jeg mindre kvalm av, men da ble jeg så trøtt at jeg ikke kom meg opp av senga i det hele tatt, ikke engang for å legge meg på sofaen... God bedring! Og det er verdt det! Jeg har gått helt eller delvis sykemeldt 2-3mnd pga kvalme i begge mine svangerskap og angrer på ingen måte.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #10 Skrevet 25. november 2010 Cola hjelper.. men da kan du risikere halsbrann om du ikkae allerede har det.. hos meg hjalp ingenting egentlig hadde kvalme hele dagen i 20 uker.. lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #12 Skrevet 25. november 2010 prøv først med postafen, de får du kjøpt reseptfritt på apotek. Hjelper ikke de så ta kontakt med lege så kan du få afipran. Ingen av disse er skadelig for fosteret. Pass på å få i deg nok væske, det er det aller viktigste, blir du dehydrert så blir du også kvalmere. Vet hvor jævlig det de er! Hilsen ei som spydde gjennom 9 mnd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå