Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Paracet funker IKKE på migrene, migrene er ikke vanlige smerter men blodårer som udvides og pulserer.Bare medisin mot migrene funker,ikke vanlig smertelindring! Alle med MIGRENE vet dette!! Er så mange som tror vanlig hodepine er migrene.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 I know... utrolig irriterende faktisk, når folk sier de har migrene og så er det bare vanlig hodepine. De skulle bare visst hvordan et migreneanfall kjennes ut, hjelper iallefall ikke med paracet! Jeg har heldigvis sjelden migrene lenger (ble nesten borte etter jeg ble gravid første gangen), men når det kommer så har jeg hodepine i 3 dager og tåler ikke lys/lyd... ligger sammenkrøket i senga i mørket, og er kvalm og jævlig....
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 Undertegner! Utrolig frustrerende! Bare et tips; Jeg oppdaget nylig at jeg i flere år har tatt Imigran nesespray feil. Da jeg fant ut hvordan man skal ta den riktig - opplvede jeg en ny verden. Her er oppskriften: Sitt oppreist når du tar dosen. Spray inni neseboret UTEN å trekke medisinen innover. Hold neseboret tett ved å klemme igjen med fingrene. Sitt oppreist i minst 5 minutter etter at du har tatt dosen. Milde himmel for en forskjell det utgjorde! Oppdaget feilen jeg hadde gjort ved en tilfeldighet...Fra å være sengeliggende i to dager, kan jeg nå stå opp igjen samme kveld, spise litt og har faktisk ikke den grusomme oppkasten jeg har hatt siden jeg var 9 år. Lammelsene, taleproblemene og hodepinen blir også redusert på denne måten. Selvsagt KJEMPEDÅRLIG fortsatt, men kan overhodet ikke sammenlignes med før.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 Det er nok lett å tro en har migrene når det er sterk hodepine. Og også når en har hørt at de med migrene ikke tåler lys, og trenger kulde.... Men det er sant som du sier - det er ikke migrene dersom vanlige smertestillende virker. Da må en ha medisin beregnet på migrene. Og de som har migrene, vet at hodepinen egentlig er en del av mange tegn på migrene. Jeg kan selv få vekk hodepinen med medisin, men jeg er langt fra fredig med anfallet i kroppslige tegn. Svimmelhet, merkelig følelse i kroppen, småkvalm og alt som er. Jeg er vel en av de "heldige",som har migrene med aura. Så jeg får en advarsel før hodesmertene, og kan allerede da ta medisinen min. Men paracet, ibux, pinex forte og alt det der, hjelper ikke det grann. Da kunne jeg like godt spist drops..... Og jeg har i tillegg perioder med spenningshodepine, så jeg vet forskjellen pga det også.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #5 Skrevet 25. november 2010 undertegner på den! da jeg var barn, var eneste tilbudet paralgin forte....... anbefaler å prøve maxalt smeltetabletter dersom man har migrene. De fungerer utmerket for akkurat migrene (og ikke for noen ting annet)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 Enig ! Er så frustrerende når noen spør meg hvorfor jeg er sykmeldt, og jeg sier. - Jeg har noe som heter kronisk migrene OG spenningshodepine. - ÅÅÅÅ, jammen det har jeg og ! Jobber alikevel jeg da. Ingen som dør av litt hodepine. Sårende Jeg har mer enn nok med å planlegge her eneste dag sånn at jeg kan unngå migreneannfall. Det er værre enn å føde, det kan jeg skrive under på. Kjennes ut som noen stikker kniver inn i hodet og vrir de rundt i rykk og napp. Jeg har denne migrenehodepinen konstant, så øker det i smerte dag for dag og det ender i anfall. Så avtar det og begynner på nytt igjen. Når jeg har migreneanfall så gråter jeg av smerte, kan ikke høre lyder, ikke lys, ikke varme. Jeg kaster opp pga smertene. Krabber rundt i sengen og får ikke slappet av. Når det går så vondt at jeg rett og slett tror jeg blir gal, så begynner jeg å hyperventilere, og får panikk. Takk guuuud for migrenemedesin. MEN det kan jeg kun ta når barna sover pga jeg sovner nesten på flekken og går inn i en deilig smertefri koma Spenningshodepinen er en helt annen type hodepine. Da kan jeg ta paracet, eller joggetur. Så går det over i løpet av noen timer. Men å ha begge deler, være hjemme med to barn, og samboer som arbeider langt borte er vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå