Gå til innhold

giftemål

MammaTilToTette + spire

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har snakket en stund om å gifte oss,og jeg ønsker helst å gjøre det veldig enkelt...Vi skal ha barndåp i januar/februar så vurderer å slå det sammen. Er jo i kirka uansett,så kan vi heller ta en liten feiring av giftemålet ved en senere anledning(ønsker ikke å ta fokuset bort fra dåpsbarnet-det er hans dag). Men det jeg lurer på er om det blir for dumt å gifte seg i bunad,må jeg kjøpe et antrekk til å skifte? Å må man kjøpe nye ringer,har jo forlovelsesringene??

Jeg har aldri vært i et bryllup så jeg er veldig usikker på hva som er vanlig og ikke...Så setter stor pris på å høre deres meninger:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Du kan gifte deg i bunad, ja. Det er kjempefint, og annerledes. Du kan også bruke forlovelsesringene som gifteringer, vet om flere som har gjort det! Har mannen bunad også? Då bli d ekstra staselig bryllup..

Skrevet

Blir langt ifra dumt å gifte seg i bunad, og ang ringene så gjør dere som dere vil. Noen bruker forlovelsesringene og noen kjøper nye.

Men å ta selskapet ved en senere anledning synes jeg derimot er teit.

Selskapet bør være i forbindelse med bryllupet eller droppes helt.

Og har dere felles dåp og bryllup ser jeg ikke noe i veien for å ha felles feiring også.

Skrevet

Gratulerer med planlagt giftemål:)

Først tror jeg at jeg ville snakket med presten, fordi det er ikke alltid det går å gifte seg samtidig som det er en dåp. Rett og slett fordi det gjerne er flere barn som blir døpt samtidig, og da tar det for lang tid. Men det går jo an å spørre om presten kan vie dere og ta dåpen samtidig eventuelt? Er jo gjerne to forskjellige dager dette skjer på (bryllup lørdager/dåp søndager), men noen prester er sikkert villige til å gjøre det litt annerledes.

Når det kommer til påkledning, så kan du absolutt gifte deg i bunad. Det er ingen regel som sier at man må gifte seg i hvit kjole. Jeg selv giftet meg i en sjømannskirke, og hadde på meg en turkis kjole. Så alt er mulig:)

Forlovelsesringene kan dere også selvsagt bruke som gifteringer. Vet det er mange som har gjort det, da de er veldig glad i disse ringene. Og er det ringer dere trives med, så er det jo bare bortkastete penger å kjøpe nye. Så null problem etter min mening!

Lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for svar!!!:) Da skal jeg starte med å snakke med presten om hvilke muligheter vi har:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...