Gå til innhold

facebook, bilder av barn, nettvett... jeg trenger litt synspunkter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjernen i saken er en i familien som legger ut bilder av våre barn på facebook, selv om hun vet at vi ikke liker det.

Eldste går på skole og har begynt å lære litt om nettvett, bl.a. å ikke legge ut bilder av seg selv på nett.

Vi har ingen bilder av barna på facebook, men vårt kjære familiemedlem fortsetter å legge ut bilder, til tross for våre protester.

Så til spørsmålene:

-Hvordan forsvarer dere det å legge ut bilder av barna på nett? Når de lærer på skolen at det skal de ikke gjøre...

-Hvordan løse problemet med håpløse familiemedlemmer som ikke tar hensyn til våre meninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slektningen din SKAL etterkomme ditt ønske om å skåne barna dine. Tru med anmeldelse hvis det ikke skjer.

Skrevet

Du kan rapportere bildene på facebook. Også anmelder du slektningen din, evt truer med det.

Skrevet

Ja, det kan jeg jo gjøre, men jeg lurer på en ting til.

Hvordan forsvarer man det å legge ut bilder av barn på nett. De fleste lærer vel i dag på skolen at man ikke skal legge ut bilder. Likevel har folk flest bilder av ungene på facebook.

h.i.

Skrevet

Jeg legger ikke ut bilder av ungene mine på facebook og jeg skjønner ærlig talt ikke de som gjør det heller.

Jeg er ikke redd for hverken pedofile eller at noen skal misbruke de, men tanken på at de aldri "forsvinner" fra nettet liker jeg ikke.

Også liker jeg heller ikke at facebook eier rettighetene til mine bilder, selv om kun venner kan se de.

NN: 13:05

Skrevet

Jeg hører stadig vekk den patetiske regla med : "Jeg har sperret profil på facebook, slik at bare folk jeg kjenner godt ser bildene av barnet mitt" eller "Familie og venner er så interessert i å se bilder av barnet mitt derfor legger jeg ut bilder hele tiden". ELLER " Jeg er så stolt av barnet mitt, så jeg klarer ikke å holde de flotte bildene for meg selv". Sukk.............

Skrevet

Å legge ut bilder av andres barn når man blir bedt om å la være er bare respektløst! ... syns nå jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...