Gå til innhold

Jordmor?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har dere begynt å gå til jordmor?

 

Jeg har vært hos jordmor 2 ganger - begynte fordi alle sa at der blir jeg løftet opp - at å komme dit er verdens lykke!

Jeg kontaktet ei spesiell jordmor, fordi jeg liker å ha noen jeg kjenner til - men da jeg måtte opp til min time så fikk jeg ikke henne. Det var ei annen ei, og jeg føler ikke at vi har kjemi i det hele tatt..

 

Jeg aner ikke hvordan jeg skal gå fram for å få endret det her, men jeg trives ikke med å komme til henne! Det virker som om hun prøver å få meg til å tvile på mine egne tanker og følelser, og ikke minst min egen kropp.

 

Jeg er veldig skeptisk.. men likevel så syns jeg ikke at jeg tar i.

 

Jeg begynte å kjenne liv tidlig, men jeg har ikke vært sikker på hva jeg har kjent - men natt til den dagen jeg skulle ha ultalyd så lå jeg med hånden på magen og kjente babyen min sparke meg i hånden. Jeg spurte om dette var tilfelle til jordmoren på ultalyd - og hun sa at babyen lå eksakt slik som jeg kjente det - og at jeg kjente det så godt fordi jeg er så liten..

 

Men så kommer jeg da til jordmor - og hun feier meg av med en gang - Nei du kjenner ikke liv. Det er ikke mulig det...

Skal hun fortelle meg hva jeg kjenner eller ikke kjenner, i min kropp?

 

I går så var jeg og mamma en tur på ett kjøpesenter, og lille frøkna mi var så aktiv i magen.. så mamma la hånden på magen min å kjente flere spark. Er mamma helt gal også da? Og ikke minst barnefaren?

 

Og en annen ting jordmoren var litt ille på, var at jeg er visst undervektig i forhold til min BMI. Så hun mente jeg måtte gå opp minst 13kg for å komme meg opp i normalvekt. Men!! Hun sa, MAKS 1 glass brus i uka - kun fun light saft, ikke sjokolade, ikke ditt og ikke datt.. skal jeg legge på meg av vann og epler eller?

 

Jeg har ikke tenkt til å sitte å drikke 2L cola hver dag å dytte i meg flere hundre gram sjokolade.. men alt med måte? Fun light lurer blodsukkeret og er verre for kroppen syns jeg.. Den er for diabetikere.

Hun hadde heller ikke trengt å si dette, da jeg sa at jeg spiser sunt og er opptatt av en riktig kost - men på mine egne premisser,

 

Så mitt poeng er at jeg kanskje ikke har behovet for å gå til jordmor - hvis hun skal prøve å tråkke på meg? Jeg har tross alt en utdannelse og har jobbet siden jeg var 16 år på sykehjem. Jeg kan litt om kosthold og helse.

Legen min er aller tiders, lurer på om jeg skal bare holde meg til han.

 

Har dere opplevd noe slikt, er jeg hårsår eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

 

Herregud for ei bich te jordmor sier no jeg. Kan du ikke ringe den forrige jordmoren du snakket om å fortelle om situasjonene da? Og si at du bare vil gå til henne og ingen andre. Hvis ikke kommer du til å bare gå til fastlegen din kan du si. Jeg har vært hos jordmor en gang nå og hun var kjempetrivelig og hadde så god tid med meg. Var der i en hel time.

Du må iallefall gjøre noe NÅ.

Håper du lykkes,det er ingen som fortjener å bli behandla slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...