Gå til innhold

Høygravid og deprimert :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

nå eg jeg i så dårlig form at jeg ikke klarer å være positiv lengre..

har så kraftig bekkenløsning at jeg er sengeliggende... eg sover omtrent ingenting lengre... på natta ligge jeg bare å døser... å værker... har mistet hele matlysten også, for eg så lei å kvalm... har ennå nesten 5 uker igjenn å fatter ikke hvordan jeg skal holde ut... er så deprimert nå... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, og nei! Dette hørtes ikke mye greit ut!

Syntes du skal snakke med legen din om dette jeg, og du må huske at kvalme kommer ofte av at man spiser for lite..

Jeg har deseverre ikke noen gode råd når det kommer til bekkenløsning"/

 

Håper det blir bedre før lille kommer!

Stoor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil først begynne med å si at jeg forstår at du har det utrolig tøft nå! Det er ikke sånn man hadde forestilt seg at svangerskapet skulle være, man hører jo sjeldent om folk som opplever de vanskelige sidene, for de blir ofte glemt når man er ferdig med det.

 

Jeg synes det er fint at du tar opp dette og forteller det til noen. Det er en start. Samtidig vil jeg støtte den som skriver i det anonyme innlegget over at hun synes du bør snakke med legen din om dette. Det finnes medisiner mot kvalme, dersom den er veldig plagsom. Og det virker det jo som at den er. Nå vet ikke jeg om det skyldes svangerskapet, de vonde følelsene du sitter med eller rett og slett at du ikke får i deg nok næring. Men uansett bør du snakke med noen som kan hjelpe deg å overvinne denne tunge perioden!

 

Hva gjelder bekkenløsning, sliter jeg selv med det samme. Jeg synes også det er veldig vanskelig å være bevegelseshemmet og det gjør utrolig vondt å snu seg i sengen bl.a. Jeg vet at det finnes endel man kan gjøre for å fungere bedre med bekkenløsning. Man kan få en henvisning fra legen til fysioterapeut, som bl. a kan bistå deg i hvordan du best kan unngå å bevege deg på en måte som fremprovoserer smertene, du kan også få hjelp av fysioterapeut med øvelser som gjør bekkenet bedre. I tillegg, kan legen henvise deg til trening i vann med instruktør. Dersom du trenger henvisning fra legen, be ham om å skrive at henvisningen er på grunn av at du har gangproblemer. Dette vil gjøre at du fyller vilkårene for støtte fra NAV til behandlingen. NAV hjelpemiddelsentralen har også en rekke hjelpemidler som kan gjøre hverdagen din enklere når du har bekkenløsning. Ta kontakt med NAV hjelpemiddelsentral der du bor, og be dem om råd i forhold til hvor og hvordan du kan søke om hjelpemidler, hva slags dokumentasjon du trenger for å få det godkjent osv.

 

Dersom du fortsetter å være deprimert, er det viktig at du får hjelp til å bearbeide dette. Du kan henvende deg på helsestasjonen for å få hjelp til dette.

 

Ønsker deg virkelig lykke til og håper du får bedring i hverdagen din snart!! Det kan være at du kan bli satt i gang for fødsel etter en stund nå, dersom det ikke hjelper. Det kan virke som det er tungtveiende helsemessige grunner til å be lege/jordmor vurdere dette. Vær så snill og snakk med noen i hjelpeapparatet!!

 

Klem Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk begge to for fine svar, som var trøstende :)

Jeg har nå kontaktet jordmor, og skal dil henne neste uke + jeg har innskriving på sykehuset på tirsdag neste uke... skal høre me di om muligheter for å bli satt igang... for nå er jeg langt nede, og vil helst ver i stand til å ta meg av prinsessa når hun er komt ut... ikke ligge der helt utmatta å invalid liksom... !

 

god helg jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :-)

 

Jeg føler virkelig med deg....Vet hva det vil si å være deprimert men ikke under svangerskapet.Har selv 4.3 uker igjen så skjønner at med så mye pyton virker de ukene uendelige....!!!

 

Det med kvalmen er jeg enig i at du kan prøve å spise lite men ofte for det er det eneste som hjelper på meg,er også mye kvalm,men om det går for langt tid mellom hver gang jeg spiser blir det mye værre....

 

Sliter litt med bekkenet men har blitt bedre nå på slutten av svangerskapet,men orker ikke holde på sånn som før...

 

Vet at jordmor har kunnskap om depresjon under svangerskap og om hun ikke har det vil hun henvise deg videre til noen andre.Fikk selv beskjed om at ting kunne komme opp igjen nå som jeg var gravid,men har nok vært heldig for jeg kan ha mine dager men så går det bedre igjen...

Håper det ordner seg for deg iallefall...Og at du får en fin helg :-)

 

Stoooor og varm klem fra vestfold ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...