Gå til innhold

hvilken rettigheter har far i forbindelse med fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

da mener jeg med direkte etter fødsel. kan far få 2 uker permisjon med eller uten lønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg ikke husker helt feil, så har far krav på 2 uker fri etter fødselen. Men det er opp til arbeidsgiver om han skal få betalt for det.

Mannen her mener faren har krav på betalt for de to dagene han kjører og henter dere på sykehuset, men vi er ikke sikre..

Skrevet

Det er forskjelligt fra arbeidplass til arbeidsplass; men han har krav på 1 uke uten lønn.

Skrevet

Han har krav på to uker, men det er opp til arbeidsgiver om han får lønn eller ikke.

Skrevet

To uker permisjon, dere velger selv om den skal tas ut fra fødsel eller fra mor og barn kommer hjem fra sykehuset. Opp til arbeidsgiver/tariffavtale om det er lønnet.

Skrevet

tusen takk for svar :) er vanskelig å vite hva som er hva i dette systemet. har flere som hele tiden tviler på meg når jeg snakker om hva far egentlig har rett på, og så mye mas om at private bedrifter gjør ikke det samme selv om kommunen følger reglene og at far ikke trenger å forvenet seg noen rettigheter bare fordi det ikke er offentlig sektor. arbeidsmiljøloven gjelder da virkelig for ALLE ansatt enten det er selvstendig privat eller offentlig?? kjenenr hormonene bruser når jeg må begynne å forsvare dette! ;) heheh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...