Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 gjør mannen din like mye sammen med ungene som deg? Og hvem er det som skifter bleier/koker flasker/lager mat osv...er det lik fordeling eller kvinnene i huset som gjør mest? min mann har 2 mnd fri nå, men jeg kan med sikkerhet si at det er jeg som gjør 80% av alt!!! han vil heller gå på jakt/sitte på dataen osv...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Vi gjør ca 50-50 når det gjelder barna. Eller kanskje mer 60-40, jeg gjør mer med barna, og han gjør litt mer av det praktiske som må gjøres. Egne aktiviteter begrenses til det vi får tid til etter barna er lagt, bortsett fra en og annen spesiell anledning.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 Her deler vi alt -absolutt alt. Min mann er helt fantastisk slik. Han har hatt like mange våkennetter som meg. Han har kokt på flakser, drittbleiene har vi byttet på å ta, han har tatt like mange trilleturer (nesten iallefall), tørket gulp og lekt tusenvis av timer på gulvet. Nå er guttene mine 3år og 5år. De elsker pappaen sin som ofte spiller fotball med dem, tar dem med på sykkelturer, svømmekurs eller som bare sitter å perle. Hver kveld er det han som tar kveldsstellet. Etter at vi fikk barn har vi regelen; Dataen kommer først frem etter leggetid. Gjett om vi da har mye tid:) Synst mannen din går glipp av noe viktig. Faktisk er det litt trist å lese at han ikke tar mer del i familielivet. Men la han også få lov til prøve...om du gjør 80% nå så vil du gjøre 100% neste år. Sett dere ned å snakk sammen. Tror han ikke er helt klar over hvilket bånd han kan skape med sitt barn nå. Det skal også sies at mange menn først får et forhold til barna når de kan snakke. Først da ser de på dem som mennesker:)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 vi gjør 50-50.akkurat nå er jeg i permisjon,men når far kommer hjem så tar han like mye del i hverdagen han som meg fordi han vil og han vet at det er en del av dette med å være foreldre. kanskje skal du sende samboeren din på kurs?slutte å gjøre han bjørnetjenester?stille krav? ta bort vital del av pc slik at han ikke kan sitte der med?dra din vei?la han sitte alene med barnet en hel helg?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #5 Skrevet 25. november 2010 Har alltid delt 50-50. Også etter at vi fikk barn. Det faller seg helt naturlig, har aldri vært noe diskusjonstema her i huset. Men nå er jeg av den typen som heller aldri i verden kunne falle meg inn å fungere som tjener for min egen mann. Hadde han vist latskapstendenser hadde han fått en furie uten like å forholde seg til. Jeg mener menn blir akkurat så bortskjemt som de får lov til å bli. Hvis min mann hadde slengt seg foran dataen el. mens jeg tok alt arbeidet hadde jeg feks: laget middag til meg og barna, men ikke mannen, vasket mine og barnas klær, men ikke mannens, tatt rotet hans og slengt ned kjellertrappa eller et annet sted ute av syne så får han rydde opp selv. Osv osv. Jeg gidder hverken mase eller kjefte. Det har NULL effekt. Mannen din blir akkurat så lat som du tillater han å bli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå