Gå til innhold

Nummenhet i fingre og armer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å "sovne" i fingre og armer allerede i uke 13??? Jeg våknet flere ganger i natt av at armene mine sov og i dag er langfingeren på den ene hånden helt nummen. Jeg vet at dette er normalt senere i svangerskapet, så dette er da veldig tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det sånn i slutten av første trimester, og litt ut i andre. Men nå har jeg vært bra 2-3 uker, er 19 uker nå.

Skrevet

Karpaltunellsyndrom er velkjent fenomen hos gravide pga ødemer rundt håndleddet (ikke så mye at du event kan se det), men jeg er enig, uke 13 er litt tidlig (fra 6 mnd er vanligst, men ingen regel).

Jeg har imidlertid ikke fått bekreftet diagnosen, men har hatt symptomene i mange år nå. Vært til div utredninger og nevrologer, men ingen faktiske funn som bekrefter.

Denne graviditeten har jeg hatt større problemer enn i forrige og våkner støtt og stadig og må riste liv i hånd/arm. Ikke har jeg noe særlig med ødemer heller.

Om du plages veldig av det hadde jeg pratet med fastlegen om det, kanskje han kan komme med en bedre forklaring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...