MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Minsta på 2,5 år var ganske tufs igår da mannen henta henne i bhg. De hadde sjekket tempen og den var 37,6. Er litt over en grad mer enn hun har til vanlig.... Da eg kom hjem satt hun bare i sofaen og ville ingenting og sovnet kvart på 5. Sov i ett til vi vekket henne kvart over 7, tok tempen 37,5 og la henne i senga. Vekket henne litt over halv 7 idag og hun har 'bare' 37,3 i temperatur. Syns allikevel hun er litt blank i øynene og er forferdelig usikker siden hun ikke har direkte feber....har fått i henne en banan og det er det eneste hun har spist siden halv 3 tida igår... Hadde dere hatt henne hjemme i dag eller prøvd barnehagen?
Hellinor Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 Ikke jeg heller, det er sikkert noe i gjære. Det er også tøft å gå i barnehagen uten mat og energi.
*Rutletutt* Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 Selv om hun ikke har feber ville jeg holdt henne hjemme siden hun virker slapp og ellers dårlig. Jeg kan selv være/føle meg ganske syk uten å ha feber, og da er det best å være hjemme å slappe av og bli helt frisk. God bedring:-)
2SmåTroll Skrevet 25. november 2010 #5 Skrevet 25. november 2010 man ser vel ikke bare på temperaturen når det gjelder levering i barnehagen? Man må jo se på almmentillstanden. Og hvis ho har bare sovet siden i går, og ikke spist noe særlig i dag, så ville jeg klart hatt henne hjemme.
Trollemor75 Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 Ville holdt hjem. Gutten vår har nesten aldri feber, men allmenntilstand gir klare indikasjoner på når han er syk eller frisk. Har ikke appetitt og masse energi, er det definitivt noe i gjære.
FanteGuri Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 Så lenge allmenntilstanden er så dårlig som du beskriver ville jeg holdt jenta hjemme fra bhg. Ikke noe kjekt for henne å være der når hun er så slapp og ikke orker gjøre noen ting.
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 25. november 2010 #8 Skrevet 25. november 2010 Har hun vanlivis en kroppstempratur på 36,5, så er jo 37,5 feber for henne. må ikke være over 38 for å være feber. Har selv "kalde" barn på rundt 36,5, og ligger selv på ca 37, og min far er sengeliggende med 37,5. så feber har hun om du er sikker på normaltemp. Almenntilstanden hennes tilsier jo uansett at hun bør være hjemme.
Mor Løvehjerte Skrevet 25. november 2010 #9 Skrevet 25. november 2010 Nei, jeg hadde holdt henne hjemme. Formen er ikke god, og da blir den ikke bedre av å være i barnehagen.
Bubba75 Skrevet 25. november 2010 #10 Skrevet 25. november 2010 Hun har jo feber. Du må ta utgangspunkt i normaltemperaturen. Og du kan vel regne med at den stiger mot kvelden. Husk at det er mye mer slitsomt å være i bhg enn å være hjemme, samt at hun smitter en haug med andre unger. Det at foreldre sender barn i den tilstanden i bhg er mye av grunnen til at det går så sinnsykt mye sykdom der i perioder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå