Gå til innhold

Jeg orker ikke mer:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med to barn som er 1 år og 3 år. 3-åring er sent utviklet så h*n er mye mer krevende enn en "normal" 3-åring.

1-åring våkner 4-6 ganger i løpet av natten for å få melk, som oftest hver 2-3 time. Jeg har ikke sovet mer enn 3 timer sammenhengede på 1år og nå er jeg så utslitt at jeg har lyst til å stikke av for å sove.

Jeg har vært å snakket med helsesøster og hun bad meg om å la 1-åringen grine når h*n våkner om natten og gå inn hvert 3 minutt,istedenfor å gi melk som jeg har gjort for å få sove. Dette har jeg gjort nå i 1 uke, men det hjelper jo ikke. H*n griner(mest i forbannelse, kommer ikke tårer) ca 30 minutter hver gang h*n våkner. Jeg føler meg som verdens værste mor, men jeg vil så gjerne få sovet en hel natt.

Barnefar er en drittsekk og har aldri ungene på overnatting.

Spurte min mor om hun ville passe 1åring en natt sånn at jeg kunne få sove siden jeg er helt ødelagt pga mangel på søvn,men det ville hun ikke fordi hun orker ikke å stå opp om natten. Det er greit nok,men 1 uke senere så passet hun min søster sin sønn som da var 1mnd, og han våkner ca 4 ganger om natten for å få melk, så det orket hun, ikke bare en gang, men hun har passet han 3 ganger og han er bare 3 mnd. Synes det er så urettferdig av hun. Min søster har tross alt en mann som er fantastisk og hjelper til å godt han kan. Jeg er helt alene med 2 små.

Noen som har noen gode råd til en sliten mor som ikke har energi til noe lengre og som griner av utmattelse hver kveld? Please?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med barneverntjenesten og be om avlastning. Be evnt. helsesøster ta kontakt for deg.

Lykke til!

Hilsen ei som har jobbet i barnevernet og har møtt mange mødre i samme situasjon som deg.

Skrevet

Sånn er det nå bare, legg deg tidligere, sånn i 19- 20 tiden, så er du mere uthvilt når ungen våkner :) Er alene med tre jeg, så vet hvordan du har det, har ikke hatt barnepike på barna siden i juli, man blir vant da !!

Skrevet

Hold ut. Til slutt skjønner han at det ikke blir nattmat og da sover han hele natta. (ikke gi vann i stedet. Gjorde det med min og da forlenget jeg bare våkninga. Han våknet enda oftere for å be om vann.) Synes å huske at det tok over ei uke med min også. Og da var det ikke noen gradvis mindre våkning, men hysteriske hyl flere ganger før han plutselig sov hele natten og våkna blid som sola på morgenen.

Dumt av mora di å ikke ville hjelpe. Ingen venninner som kjenner ungene dine nok til å kunne ha de en natt? Har da selv hatt venninne-unger på overnatting så mora skulle kunne sove ut innimellom. Ikke noe stress det, når man likevel har barn selv og en mann som gidder å hjelpe til med egne unger:)

Skrevet

Barn på 1år skal IKKE ha melk på natta, det ødelegger tennene!

Hver gang ungen skriker fordi han vil ha melk, tar du med en dryppfri kopp med VANN. Sier enkelt og greit at "om natta drikker vi vann". Skrikinga vil bli verre før den blir bedre! Men jeg lover deg at etter en uke er det bedre. Begynn på fredag, så får du mor/søster eller noen andre til å ta ungene lørdag/søndag på dagen der du kan få sove!

Skrevet

Åherregud så tafatt "sånn er det nå bare"

Man kan GJØRE noe med egen situasjon, endre det man misliker og be om råd for å feks få ungene til å sove lengre. My god, du bare aksepterer alt du da? Man er et løv i vinden og drar dit vinden blåser?

Er du tett eller? Folk trenger søvn og ingen voksne kan legge seg kl 19 hver dag. Man har tross alt gjerne andre forpliktelser også.

Ikke HI

Skrevet

Jeg bruker ca 1 time på å legge ungene, da det er mye hyling og skriking. Minsten sovner rundt 19.00 og eldste sovner ca 20.00. Når de er lagt så må jeg vaske opp, evt brette klær, rydde, gjør ikke alt hver dag, men noen gjør jeg,ca 25 minutter husarbeid etter de har lagt seg. Så tar jeg meg en dusj(er ikke mulig å dusje om morgningen med 2 små som bare skal inn i dusjen) Så da er kl allerede blitt 21.00 og 1åringen våkner ca 21.30 så er ikke poeng i å legge seg da.

Hadde bare h*n sovet hele natten så hadde det ikke vært noe problem, men når jeg sover 4-5 timer hver natt i 1 år så gjør det noe med kroppen min, orker ingenting. Jeg bruker lang tid på å sovne når jeg har først våknet, har alltid vært sånn:( 3-åringen våkner også om natten når minsten våkner, så da har jeg det gående hele natten:(

HI

Skrevet

Huff, ikk lett.. Men nå kan du ihvertfall begynne med nattavvenning! Siden barnet er 1 år mener jeg. Syns ikke du skal begynne med vann, det blir vel bare å forlenge tiden med oppvåkning om natta!

Du får stålsette deg, og så gyve løs, på to til fire netter med lite søvn.

Og så tar du opp baby men amer ikke. Bysser den første natta, og leggger tilbake i senga. Sitt der evnt, og neste natt tar du baby opp, men legger fortere ned igjen, men sitter så lenge den gråter.

Og så ser du om det blir bedre. Så tredje ell fjerde natt prøver du å bare ta kort opp, evnt bare sitte og stryke.

Dette funket ihvertfall på gutten min da han var et år, da må de jo ikke ha mat, han våknet for kosen og pga vanen.

Men, stålsett deg og vær konsekvent. Ikke noe amming, og ikke opp i senga de disse nettene.

Håper virkelig du kan få ltt avlastning disse dagene og netter mens det står på.

Lykke til!

Skrevet

Jeg gir ikke vanlig melk, men morsmelk. Jeg har holdt på i 1 uke nå,men ser ikke ut til at det blir bedre:( Jeg håper jo at h*n skal sove hele natten snart.

De få venninne jeg har som kjenner barna mine godt, er selv alenemødre og har 1-3 barn selv. Har ikke lyst til å spørre de. De vet hvordan jeg har det og hvis de spør om å passe ungen så sier jeg glatt ja, men tror nok de har nok med sine barn.

Min mor sier at det er min egen feil at det har blitt sånn, og på en måte så er det jo sant, er jo jeg som har ammet han så lenge om natten,men har gjort det for å få sove. Så virker som hun ikke vil passe h*n for å "straffe" meg på en måte.

HI

Skrevet

anonym 23:15.

Jeg begynt forrige onsdag. Lå barnet ned i sengen og sang en sang og sa god natt. Gikk ut, ungen skrek som bare det, gikk inn etter 3 minutter. Holdt på sånn et times tid. Tilslutt satt jeg meg ved siden av sengen sånn at barnet så meg, da lå h*n i ro,men begynte å tulle med meg og prøvde å få oppmerksomhet. Gikk ut og inn en stund til før h*n sovnet, Sov i 2 timer også samme opplegget igjen, men gren i ca 30-45 minutter de gangene h*n våknet. Nå skriker h*n ca 20-30 minutter når h*n våkner om natten. Så barnet sovner fortere nå, men våkner like ofte.

Jeg vil ikke bysse eller gi vann for er redd for at h*n da skal bli avhengig av å bli bysset i søvn eller få vann om natten.

Jeg har virkelig stålsatt meg og er konsekvent. Ingen amming eller sove i samme seng nå lengre. Men trodde ikke det skulle ta mer enn 1 uke. Nå har jeg så underskudd på søvn at jeg føler jeg er en zoombi,hehe

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...