Gå til innhold

min sønn på tre har muligens

Anbefalte innlegg

Skrevet

uvi...

Jeg jobber på et aldershjem der jeg har muligheten til å sjekke urin å hans urin var

1+ på glu

1+ på nit

1+ på laucoytter

0 på protein

2+ på ery

han har drevet å småskvettet i barnehagen idag, å ikke lagt serlig merke til at han må på do, han har tissa ut seg 3 ganger idag, og det lukter sterkt av urin, han har ikke vondt eller feber.. hva tror dere? Er dette slags uvi ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frøkna vår har hatt ca de samme verdiene, regner med at du har brukt multi stix? Hun lå i tillegg på 2+ på protein, men hadde ikke uvi.

Jeg var også sikker på at hun hadde det, synes det luktet så stramt av bleiene. Men var ikke det gitt.

Kan jo bare levere en u-prøve til dyrking på legekontoret.

Skrevet

okei :) ja tenkte jeg skulle sende med en prøve, søstra mi skal på legekontoret å ta prøver imorgen ..Lurer på om jeg skal slenge med en urinprøve fra meg også, jeg har litt vondt når jeg tisser, særlig på slutten , tisser hvert 10 min

Skrevet

Jeg ville bestillt time hos legen, ta med en urinprøve fra morgen og en tilfeldig midt på dagen. Siden han har glucose i urinen bør dette utredes nærmere med tanke på diabetes.... Ikke freak ut, men glucose i urin er overhodet ikke vanlig ved en uvi. Kanskje det er flere ting med gutten din:-)

Lykke til.

Skrevet

Må bare skrive en gang til, så han har utslag på nittritt også.... Da vil nok legen sende inn urinprøven til dyrkning på sykehuset.

Skrevet

Vi tok med en urinprøve til legen å den va helt fin sa de..

Skrevet

det kan være en liten infeksjon ett eller annet sted som sikkert leger selv, så lenge han ikke har feber eller smerter.

Det er forresten ikke SÅ uvanlig med glukose i urinen. Frøkna vår har det innimellom men legen sier bare at det er sånn som oppstår i ny og ne.

Håper det går over og at hanikke blir dårlig da.

Skrevet

Nitritt garanterer mer eller mindre uvi, forutsatt at prøven er ren (ikke forurenset).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...