dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Hvor tidlig må man egentlig søke? Holder det ikke å fikse det på første kontroll rundt uke 12? Er det for sent? Jeg bor rett ved Ahus men har ingen planer om å føde der. Vil helst til Riksen siden jeg er godt kjent der og fødte der sist, men blir fornøyd med Ullevål også. Er det sånn at jeg bør bestille legetime før uke 12 for å ordne dette? Er bare i uke 5 enda.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Gratulerer med ny bolle i ovnen Dollypopp! Husker deg fra forrige gang, gikk gravid en stund sammen! Hvis du vil føde på Riksen så sender du en mail dit nå ganske kjapt med fødselsnummeret ditt, navn og forventa termin! Det gjorde jeg ang Ullevål forrige gang og fikk brev derifra 3 dager etterpå med bekreftelse på fødeplass!
Nea og juniors mamma Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 Eneste grunn til å være tidlig ute er for å sikre seg plass der en ønsker å føde. Men jeg kan ikke se det skal være grunn til å stresse allerede i uke 5 (de fleste fødeplasser vil gjerne at graviditeten skal være bekreftet) og gratulerer forresten meeeen, som skrevet over går det an å sende en mail før du skal på kontroll.
Glade meg:-)3 småjenter<3 Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 Jeg sendte mail til Riksen i uke 5 med ønske om fødeplass. Skrev fødselsnr, menstermin og at jeg hadde født der 2 ganger før. Fikk brev om fødeplass og time til UL under en uke etter.Legen sendte inn kopi av svangerskapsjournalen min i uke12, bare for å bekrefte graviditeten. Lykke til, jeg har 8 uker igjen til termin, men skal på Føderiket denne gangen om alt går som det skal.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 25. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2010 4 pos hjemmetester og høy hcg på blodprøve blr være bekreftende nok. Stresser ikke jeg, tipper legen på Riksen søker for meg og ordner plass når jeg skal dit i uke 8, var bare ute etter litt erfaringer. Kan sende de en mail da:-)
J -76 Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 Hvis du vil til riksen ville jeg søkt nå. Søker du for sent kan du risikere at det er fullt og da ender du opp med Ahus.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 Søk med en gang! Etter 3 mnd er det for sent. Jeg fikk ikke plass fordi legen nekta å søke før det hadde gått 3 mnd
MK73 Skrevet 25. november 2010 #8 Skrevet 25. november 2010 Hvis du vil til Riksen så må du søke lenge før uke 12. Det kan fort være for sent å søke når man er 8 uker, dersom man ikke har spesielle grunner for å prioriteres (risikosvangerskap). Du kan fint søke selv per mail, det gjorde jeg begge gangene, da jeg var rundt 5-6 uker på vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå