Gå til innhold

Jeg har lyst til å begynne med antideprisiva...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg tør ikke nevne det for legen. Har vært til legen for mye annet rart, er litt hypokonder. Hvor ille må problemene være før jeg kan få medisiner?

Jeg går til psykolog.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær klar over at du kan bli veldig likegyldig av de. Det er ikke "lykkepiller" i den forstand. Jeg har en bror som er meget deprimert og har vært det i perioder over mange år. Han fikk antidepressiva etter en enkeltepisode hvor han ble kjørt på sinnsykehus. Da ble han sluppet ut etter noen dager med antidepressiva og svært hyppige psykologtimer. Har gått på det er par år nå og har ikke hatt noen svære episoder. Han selv forklarer det som om han er jevnt over OK, aldri spesielt lei og aldri spesielt glad. Det tok tid før de begynte å fungere, forresten.

Skrevet

Med meg hjalp det fort, men vet mange det ikke fungerer på.

Ble ikke likegyldig, men spratt tilbake til "mitt gamle jeg".

Gikk på de i 4 år, men klarer meg uten noe nå:)

Skrevet

Ville snakket med legen om dette. Viktig å være åpen om alt med den personen som er der for å faktisk hjelpe deg.

Da vil du få orden i saker.. Nytter ikke å prøve å gå bak ryggen på legen din og late som at du har mer problemer enn det du faktisk har, eller mindre..

Det at du går til psykolog sier meg fint lite. Alle kan gå til psykolog. Kanskje pga et dødsfall i familien, problemer med partneren sin. Trenger å prate om noe med noen som kan hjelpe en til å sortere tankene sine litt..

Men jeg kan virkelig ikke få presisert nok, hvor VIKTIG det er å være ærlig med din lege!

Kanskje du faktisk får antidepressiva pga at du vil starte på det.,.. Hvem vet?

Skrevet

Jeg går til psykolog fordi jeg har angst. Ingen spesielle grunner egentlig. Nå har jeg en slitsom hverdag med en ex jeg må forholde meg til ofte pga felles barn som gjør angsten verre. Den slipper ikke taket. Jeg har hatt det sånn lenge.

Kan jeg be om antideprisiva? Kan han nekte? Bestemmer jeg selv?

Skrevet

Du bestemmer ikke helt selv, men han skal høre på deg og ta din mening til etterretning. Dersom du mener at du vil få stort utbytte av det, og han ikke ser noen grunn til at det er skadelig for deg, får du antagelig det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...