Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 er uten bil og det funker dårlig for tiden.. (Et barn som har en sykdom som gjør at vinteren gjør det litt dårlig) Moren min ringte og sa at siden jeg ikke får billån (er alenemor og har os som inntekt, så banken vil ikke låne noe pga usikker inntekt), så ville hun gjerne hjelpe.. Det er snakk om å lease en bil... vil koste meg 500 kr i mnd, i 3 år. Helt ny, sikker bil. Men det blir jo som å kaste 500 kr ut vinduet, men på en annen måte; Skulle jeg kjøpt en bil til 30 000, så er det ikke sikkert den holder i 3 år og vil nok ikke få igjen noe for den om 3 år likevel.. den ville uansett vært gammel, og usikker... Hva mener dere? Hun betaler altså halvparten av mndsprisen, og jeg betaler 500 kr mnd + forsikring selfølgelig... Dumt? Har ingen andre muligheter til å få bil per dags dato, så heller veldig mot et ja...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Leasing er veldig lurt og 500 kr pr måned er ingenting:) Synes det var en god ide. Det er uansett ingen som tjener på bilkjøp. Kjøper du ny bil er den minst 25% mindre verdt i løpet av første ¨året, kjøper du brukt er det ingen garanti om den går i stykker.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Du hadde antagelig kastet mer penger ut av vinduet ved å kjøpe bil. De synker jo så raskt i verdi, så jeg hadde takket ja.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Jeg synes bare du har en utrolig snill mamma!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Det er jo ikke gratis å ha billån etc heller, og biles synker raskt i verdi. Så jeg hadde gått for det.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 Du har ingen annet valg enn å si ja til dette tilbudet. Iallefall med en syk sønn!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 Hadde sagt ja. Mange bruker omtrent samme sum på kabel-tv i måneden.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #8 Skrevet 24. november 2010 Ja, hun er helt utrolig... stiller sånn opp for meg og barna, at jeg blir målløs!! Hun har hatt et hardt liv, men en mann (pappan min) som har behandlet henne veeeeldig dårlig... 25 år i et forferdelig ekteskap! Så ble de heldigvis skilt, og mamma ble endelig seg selv igjen.. hun er veldig opptatt av vi barna skal ha det godt, og jeg vet hun syns det er veldig fælt at jeg er alene og ikke har så god råd... men jeg klarer meg greit Likevel hjelper hun meg mye, og jeg er evig takknemlig! Jeg har forhørt meg litt rundt, og to kompiser sa at å lease er å kaste penger i dass... men jeg syns egentlig ikke det, jeg vil da ha en bil som er veldig sikker, og ikke minst helt ny. Slipper å tenke på at den skal bli utslitt og må ut med masse verkstedsregninger... Gå for det da med andre ord?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #9 Skrevet 24. november 2010 Høres ut som en fantastisk deal!! Ville sagt ja på flekken. 500kr i mnd for å ha bil er virkleig billig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå