Gå til innhold

Ble sjokkert i dag....håper ikke dette er "vanlig"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner en førsteklassing som går på naboskolen.

Plutselig forteller han hjemme at det er noen gutter i klassen som stadig lokker andre 1 klassinger med opp i skogen bak skolen (i skoletiden) og tar ned buksene sine og får de andre 1 klassingene til å slikke dem på tissen og i rumpa. (de er en "sterk" guttegjeng på 3 stykker, som er veldig voldsomme)

Dette har visst foregått en stund.

Blir helt sjokka jeg, over hva så små unger kan finne på. De må jo ha sett ting de overhode ikke bør se når de er 5 og 6 år gamle ? Greit at det er normalt å eksperimentere, men dette var over alle grenser.

Dette er ikke oppspinn heller, for det har nå blitt tatt ordenlig opp på skolen, og det er flere som har bekreftet historien.

Uff.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir det gjort noe mer med dette? Barnevernet bør absolutt kobles inn.

Skrevet

Det vet jeg ikke, men klassekontakt, foreldrene til de det gjaldt, rektor og lærer er på saken.

Skrevet

HVOR ER LÆRERENE ?!!!!

Huff. burde innkalle til møte. Det der skal ikke skje!!

Skrevet

Jeg sier ikek at dette er ok, men det behøver ikke å bety at barna har sett/vært utsatt for noe de ikke skulle. Barn har også en seksualitet, og de har fantasi. Da jeg var barn syntes vi også at det var spennende med tiss og rumpe, og vi lekte mye mer avanserte doktorleker enn de voksne var klar over.

Skrevet

HI her.

Dette var ikke frivillig, i den forstand at de guttene er av den brautete, høylytte typen som de andre er redde for. De tør ikke annet en å gjøre det de sier.

Skrevet

Fy flate! Stopp verden. Jeg vil av!

Skrevet

Jeg kan bare komme med en tilsvarende historie, men her var det en gutt og en jente i min klasse, som var "kjærester" i 1. eller 2. klasse, og eksperimenterte med slike ting. Og der lå det ingenting grums eller triste saker bak, de var og er to sterke, sunne, friske personer, som bare var veldig tidlig nysgjerrige...

Så nei, det må ikke være noe fryktelig galt, men godt de tar tak i det!!

Og her høres det ut som noen som får andre til å gjøre ting de kanskje ikke vil? Og da blir det jo noe helt annet!

Skrevet

Jeg aner ikek hvor vanlig det er, men da jeg selv var i 4-5-6årsalderen skjedde det en god del ting som jeg fremdeles den dag i dag ikke vil snakke om. Masse seksuelt som man skulle tro barn på den alderen ikke forsto seg på. De tingene jeg opplevde med jevnaldrene førte til at jeg trodde dette var vanlig, og nok sjokkerte et par nye bekjentskaper før jeg innså at kanskje ikke ALLE gutter ville at man skulle leke slik.... Jeg antar at barn som gjør dette enten har vært utsatt for noe, eller har lært fra jevngamle som igjen kan ha vært utsatt for noe. Barn viderefører disse tingene. Dette kan jo gå flere ledd før man eventuelt finner en eldre ansvarlig som kan ha gjort noe straffbart. Problemet er at barn ikke vil angi noen, enten det er jevngamle eller eldre de har det fra. Enten av lojalitetsfølelse eller av skyldfølelse. Jeg håper ikke disse barna har vært misbrukt, og jeg håper det blir en stopp på dette så det ikke sprer seg noe mer heller. Barn og seksualitet er noe av det vanskeligste å forholde seg til. Det er i disse tilfellene utrolig lett å skremme dem til å enten forholde seg tause, eller tro at de selv er avvikere som har gjort noe fryktelig galt. Kjempedilemma! Gruer meg til mine barn kommer i den alderen at jeg trenger å bekymre meg for om de leker seksuelle leker. Jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg skulle taklet det.

Skrevet

Da blir det jo en helt annen sak, og veldig viktig at det blir grepet fatt i.

22.00.

Skrevet

Jeg har ikke erfart dette og tror ikke det er så vanlig at det skjer så ekstremt, men vet det kan være litt vanlig å vise hverandre tissetassen, rompe og nusse i det alderstrinnet....

Skrevet

Jeg har et par gamle kjente fra den tiden som jeg fortsatt er flau over å møte på grunn av ting jeg har gjort med dem. Barn eksperimenterer og gjør utrolig mye mer enn voksne er klar over. Hvorfor vet jeg egentlig ikke. Det bare blir sånn. Alltid noen som har sett/hørt/lært noe og viser det til andre, som så viser det til andre igjen.

Skrevet

At ett eller annet barn uansett må ha lært det av en misbruker "ett eller annet sted " bakover som noen sa lenge oppe, tror jeg IKKE noe på! Herregud....barn er nysgjerrige av natur, og det er helt normalt å utforske seg og andre i den alderen!

Men selvfølgelig skal barna lære at det ALDRI er greit å tvinge noen andre til å være med på noe de IKKE vil. Dette MÅ det tas tak i. Men der går også grensen!!

Om voksne lager en stor sak ut av det seksuelle i dette risikerest det å skape mennesker med ett veldig anstreng forhold til sin egen kropp og seksualitet!!! Selv "lærte" min venninnegjeng å putte blyanter og diverse "oppider" av en som var noen år eldre. Husker det VELDIG godt, for jeg visste jo ikke at det var et hull der engang......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...