BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Lurer på om fødselen kan starte slik??? har hatt mye av dette litt her og der siste uka men ikke konstant. Det er absolutt til å holde ut, så da er det jo ikke rier... men blir veldig nysgjerrig nå altså. Noen som kan hjelpe??
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 24. november 2010 Forfatter #2 Skrevet 24. november 2010 "hjelpe" mener jeg gi meg svar, ikke hvordan jeg kan lindre smerten =P =)
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Har slitt mye med det der om kvelden, jeg også! Spesielt stikkinger! Vondt vondt vondt! Men gjerne ikke sammenhengende ? Jeg hadde en kveld der det var ekstremt..og så roet det seg! Da trodde jeg også at noe var igang.. men jeg tror kanskje det er modning ? Evt at barnet siger lenger ned ? Klart, hvis det absolutt ikke gir seg, eller blir vondere så kan du jo ringe og høre Godt å se at du er her , forresten! Jeg lurte på om du var her med oss enda
Margarita -- Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Hehe, jeg sitter her med intense stikkinger langt ned på magen, ved symfysen ca selv, er så jeg roper ut når jeg beveger meg! Og jeg flyr på do og bæsjer litt hver halv time... Spennende hva? Tror absolutt ikke det skjer noe med meg ennå, men det jobeb smed noe, det er helt sikkert:) Løp opp og ned trappene her i to puljer istad, ble helt utslitt begge gangene, og kynnerene har vært ganske konstante siden, og stikkingen er mye mer intens. Gå over termin du liksom, jeg skal vise jordmora;)
Margarita -- Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Og da snakket jeg bare om meg, sorry for den! Men mange sier jo at fødselen starter nettopp slik!! Kanskje ikke idag, men snart? Hvorlangt er du på vei?
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 24. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2010 Jo, Saelle, jeg er nok "dessverre" her enda;-) Trodde selv at du kom til å føde snart... vi er jo alle tegnjaktere nå på slutten, hehe, godt jeg ikke er den eneste=P Har roet seg litt nå =(, men stikker enda med minutter i mellom, løs mage har jeg visst også, så ble jo kjempe spent her, men tørr virkelig ikke håpe på for mye nå siden dere har hatt det lignende den siste tiden. Hehe, Ja du må prøve å vise jordmor at hun tar feil, Margarita. Hadde jeg hatt en trapp så ville jeg også tatt meg noen turer i den =) Jeg har 7 dager igjen =)
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 Jeg har også hatt en veldig rar mage! Full action hele tiden her Men nå har det vært sånn en stund.. så jeg satser på at det begynner etterhvert.. 5 dager til termin.. men har sv.diabetes, så jeg går vel ikke 14 dager over tiden uansett , vil jeg tro ? Har glemt å spørre jordmor... Heh...
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 24. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 24. november 2010 Da er visst ikke rar mage et sikkert tegn på at fødsel kommer i gang med det første=/, men vi håper:D Tenk at vi alle sitter og venter på smerte, og har lyst at det skal komme mer og mer, hehehhe, men det er jo fordi vi må gjennom det uansett så jo før jo bedre =P Håper og krysser fingrene for at det begynner snart for oss alle fødeklare! Tenk at snart har vi hver vår lille baby i armene, det blir bare så mye kos denne julen =)
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 24. november 2010 #9 Skrevet 24. november 2010 Hehe, jeg trodde jo at den rare magen min var et sikkert tegn på at ting var i full gang! Men den gang ei.. Hehehe, ja det er litt snodig ? Sitter å håper intenst på smerter... Løper ut på verandaen og strutter mot månen i håp om å gå i fødsel! Skal si vi er vikinger =D Vi får være flinke å holde hverandre oppdatert her inne! Vi føder jo når som helst Gøy å ha noen "fødevenninner" =D Vet dere hva dere får ? Ja, blir en fantastisk jul! Gleder meg så utrolig mye! <3
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 24. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 24. november 2010 Ja vi føder når som helst og vi må tenke på hvor lang ventetiden har vert, og den er SNART over!!! men utålmodig er lov nå på slutten uansett=P Er også spent på hvordan det går med dere andre, fødevenninner ;-) Jeg får en gutt<3 er 100 prosent sikker etter maaange ul =) Hva med dere?
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 24. november 2010 #11 Skrevet 24. november 2010 Jeg har storkost meg som gravid, og jeg synes (for min del) at tiden har gått helt uforskammet fort! Jeg føler jeg ble gravid i går.. så jeg er ikke lei Men jeg er spent! Fordi jeg vet at noe stort skal skje når som helst hehe! Vi har all rett til å være lei og utålmodig Vi kan være gode og stolte over å ha gjennomført dette her! Jeg får også en gutt Ingen tvil! Han er ikke spesielt sjenert, og vi var også på mange UL Gleder meg til å møte den lille helten <3
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 24. november 2010 #12 Skrevet 24. november 2010 Hvordan er formen nå Babylykke ? Fortsatt vondt ?
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 24. november 2010 Forfatter #13 Skrevet 24. november 2010 Jeg er skikkelig lei, så beundrer deg altså=) Syns svangerskapet har gått så sakte jeg=P Det er mindre vondt når jeg legger meg ned, og føler dermed for å gå rundt i huset og kjenne på smerte, hehe... men fødselen starter nok ikke av det=/ Jeg trenger snart litt søvn... men så var det denne søvnen da=P Prøver å sove men gir opp etter 10 min og går inn på bim igjen. Jordmor i morgen, blir spennede... =) Hva med din form?? Er det noen tegn hos deg i kveld ?
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 24. november 2010 #14 Skrevet 24. november 2010 Har du også vanskelig for å sove ? Jeg blir bare liggende å vri meg, jeg... så selv om jeg helst skulle ønske å sove nå, så er det helt umulig =P Så da blir jeg sittende her... hehe! Uffda, dumt at du fortsatt har vondt.. Jeg hadde også de stikkingene kraftigere når jeg beveget meg, enn når jeg lå stille.. Kanskje det bare er bra ? Gode tegn ? Han sklir lenger ned, kanskje ? Ja, du kan jo høre med jordmor hva hun synes evt sjekke deg for modning.. Jeg har aldri blitt sjekket selv, men jeg har lest her inne at flere blir sjekket hos jordmor. Så du kan jo spørre hvis du er komfortabel med det Formen er fin Rar mage, det er det eneste.. Bena verker dessverre noe helt vanvittig...men i dag har jeg beveget meg mye og har veldig mye vann i kroppen, så den lille shoppingturen i dag har tydelig tatt på =P Bena tåler jo ingenting lenger... Ellers er formen fin Går rundt å venter på tegn =P hehe!
Margarita -- Skrevet 24. november 2010 #15 Skrevet 24. november 2010 Nå har jeg vært på do gjen... Herlighet, og jeg som følte at jeg ikke kom ofte nok på do i går... Riktignok bare småtteri hver gang, men hyppigheten veier jo opp for det! Jeg skal ha jente, rimelig sikker på det etter 2 ultralyder:) Gleder meg helt sykt, men gruer meg også, vet liksom ikke om jeg er klar... Skal til modningsakupunktur og soneterapi i morgen, superspent! I morgen skal vi jobbe med alle punktene som går direkte på livmor/fødsel:)))
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 24. november 2010 #16 Skrevet 24. november 2010 Hehe, kjenner igjen det med å måtte på do hele tiden! Det er slitsomt rett og slett.. Håper det er modningstegn Kjenner dessuten igjen den følelsen med at man gruer seg litt =P Jeg føler det samme.. Det er utrolig skummelt dette at man skal få barn! Når folk spør om jeg er klar til han kommer, så har jeg veldig lyst å si " Nei, på ingen måte" .. for det er jo en stor omveltning av livet! Samtidig så gleder jeg meg jo, selvfølgelig Blir jo en nydelig "julegave"
Margarita -- Skrevet 24. november 2010 #17 Skrevet 24. november 2010 Hehe, jeg vet, jeg vil også si "Nei, jeg er ikke klar! " Men jeg er jo det, på min måte. grugleder meg, vet jo at livet vil bli totalforandret! Men alle sier det er verdt det, så velger å stole på folket;) Ja, det blir en fantastisk julegave, dere er heldige som vet sikkert at dere vil ha dem til jul:)
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 25. november 2010 Forfatter #18 Skrevet 25. november 2010 For en natt, jenter! Hovne ben(som vanlig) og kynnere i fleng og tett nese.... ganske sliten nå, men slik er det jo. Ingen tegn til rier så dette er nok bare modningsprosessen, og det er jo bra, men dessverre stikker det ikke lengre=/ Forresten, er det noen av dere som er plaget med neseblod? Den siste uka har jeg hatt det litt hver dag, pleier aldri ha det til vanlig, men sikkert bare fordi jeg er så tett om natta. Godt det ikke bare er meg som gruer meg litt=P Det er bare så vanskelig å forestille seg hvordan det blir med baby i livet, men det er jo det som gjør det så spennede=) og det blir nok garantert helt fantastisk, samtidig som vi får flere bekymringer inn i livet, hehe =) ja jeg får se hva jeg gjør hos jordmor, Saelle. Håper hun sjekker om jeg er moden, men vet ikke helt om jeg er komfortabel med det så tror ikke jeg spør selv=P Sitter å tenker ut spm til jordmor,. Det er alltid noe jeg skulle ønske jeg spurte om, men som jeg ikke kom på i farta=P Dette ble mye mas=P Håper dere har sovet godt i natt til tross for rare mager=)
jlille Skrevet 25. november 2010 #19 Skrevet 25. november 2010 BabyLykke<3: hvordan gikk det hos jordmor? Jeg sitter med stikkende smerte og rar mage selv, er 4 dager over termin i dag så jeg er litt gira på at noe skal skje og han lille i magen, dudæven som han herja i går! Plutselig ble magen helt flat, vet ikke om han prøvde å slå ol-floka eller hva det var jeg.. var nesten litt redd for at han kom til å snu seg, men han er visst så langt nedi bekkenet så det er vel så og si en umulighet.. Masse lykke til i dag!
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 25. november 2010 Forfatter #20 Skrevet 25. november 2010 Han min var også veldig aktiv i går, men så spiste jeg heller ikke så veldig sunn kveldsmat, så det spilte nok inn her =P Jo jordmor mente at jeg har tegn på at det nermer seg nå, men hun kunne selvfølgelig ikke garantere noe som helst, for folk er så forskjellige! Men hun trodde ikke jeg kom til å gå overtid, ikke mye over i alle fall, så jeg krysser fingrer, armer og ben =)Hodet har nå festet seg mente hun. Jeg spurte om det var noe i alle disse "mytene" om å få i gang fødselen, og da mente hun at det viktigste var å slappe av, og få nok søvn slik at man er utvilt og ikke minst mentalt klar for fødsel. En trøtt og sliten kropp vil ikke føde sa hun. Og det verste var stress!! Så vi skal altså ta godt vare på oss selv, slappe av og sove når vi måtte føle for det;-) Og som alle andre sier her inne, samleie kan være det lille som skal til for å starte fødselen viss man er moden, så gjerne flere dager med sex, selv om det ikke er så fristende...jordmor sa at jeg skulle bare tenke at det kanskje er lenge til neste kosestund, hehehe.. Kjedelig med overtid, jlille, har du nett fått disse tegnene eller har du hatt de før termin ? Håper det skjer noe snart uansett! Ønsker deg lykke til=)
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 25. november 2010 #21 Skrevet 25. november 2010 Babylykke! Jeg skulle akkurat til å spørre dere om det samme! Den siste uken har det vært vanvittig med neseblod..blir skikkelig tett om natten! Godt tegn siden vi har det begge to ? =P Ja tror det er ganske normalt å gruglede seg litt.. vi vet jo at det blir mye gleder Vi får stole på folket , som du sier =P
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 25. november 2010 #22 Skrevet 25. november 2010 Spennende at det snart kan gå igang da Krysser fingrene for at ingen av oss trenger å gå over tiden Jeg ,for min del, hviler nesten for mye.. Jeg har fått et vanvittig sovehjerte den siste tiden.. Sover gjerne 12 timer per natt.. Så hvis det er anbefalt av jordmor, så fortsetter jeg gladelig med det Sex går fint her i gården...sålenge lyset er av =D haha! Har en viss ide om hvordan jeg ser ut naken for tiden, men trenger liksom ikke bekrefte størrelsen.. så derfor skal lyset av! Og om man virkelig skal teste ut teorien, og ta 3-4 runder på en dag...så sier vel ikke samboerne " Nei" vil jeg tro ? =D
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 25. november 2010 Forfatter #23 Skrevet 25. november 2010 Leste nå at det er ganske vanlig med neseblod i graviditeten, jeg har ikke fått det før nå på slutten. Er sikkert ikke tegn på noe =/ Jeg sover ikke sammenhengende, men legger meg ned når jeg er trett! Føler meg ikke attraktiv jeg heller, men er mer en god nok for min kjære;-) Han sier ikke nei, ikke etter at jeg har sagt nei over lengre tid. 3-4 runder pr dag, det var litt av en teori, jeg orker ikke tanken engang, da skal det være garantert liksom=P!!!! Jeg foreslår at dere tester ut den teorien, og gir oss tilbakemelding om det hjalp, hehehe ;-)
Gulljentene Skrevet 25. november 2010 #24 Skrevet 25. november 2010 Hei hei Da har jeg lest gjennom nattens lange tråd, he he Jeg har også hatt VONDT nedpress og masse stikking nedentil de to siste kveldene. Nesten så jeg måtte sitte og puste litt gjennom det Har født én gang før jeg, da, så vet jo(dessverre...) litt hva jeg går til, og gruer meg!!! De sier at en fødsel er ikke den andre lik, men jeg håper da i så fall at denne vil være raskere overstått. Å oppholde seg på sykehuset i nesten ett døgn denne gangen også har jeg lite lyst til(for selve fødselen altså ;)Lå jo der i 3 dager etterpå også...). Nå har jeg 10 dager igjen og jenta jeg har fra før kom ut 9 dager før termin. Man kan jo da trygt si jeg har begynt å vente litt ekstra nå!
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 25. november 2010 Forfatter #25 Skrevet 25. november 2010 Uff ett døgn på sykehuset høres slitsomt ut, får håpe det går hurtigere denne gang ja =) Mine nedpress er tilbake nå og jeg håper de øker utover kvelden, hehe. Lykke til alle sammen, vet jo aldri når det skjer noe, kanskje dette er kvelden/natten for en av oss ==P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå