Gå til innhold

TFK Joggster Twist - innspill i siste liten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil hjelpe oss i siste liten?

Vi hadde egentlig bestemt oss for TFK Joggster Twist, men har nå fått noen innspill om hvorfor det ikke er så lurt.

- for dårlig demping på ujevnt underlag; Vi har termin i februar og det er garantert snøføre her til mai. Kjedelig å måtte kjøre på bakhjula hele tida...

- Har lett for å velte

Noen som kan avkrefte/bekrefte dette og eventuelt komme med nye innspill til hvorfor vi bør eller ikke bør velge denne vogna

(har også posta på vogndebatt, men får mye raskere svar her...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dyttet min på snø og synes det går helt fint.

Kan ikke tro at det er noe vanskligere enn med andre vogner.

Ang. stabiliteten så skal du lete lenge etter stabilere vogner.

Jeg har lesset den opp med tunge bæreposer hengende på håndtaket og en reiseseng over der igjen, var ikke i nærheten av å tippe.

Guttungen har også stått i sportdelen og lent seg rundt på siden av vogna for å hilse på meg, dette mens jeg trillet. Vogna var like fastlimt på underlaget.

Eneste gangene en på passe på er når en vipper vogna opp på fortauskanter hvor forhjulet er det eneste som er nær bakken. Men det sier seg jo selv, ingen vogn er stabil på ett hjul.

Tipper de som har sakt til deg at den velter lett er kronisk imot vogner med 3 hjul og aldri har testet TFK selv.

Ang. dempingen så er ikke den den beste, men langt ifra den dårligste. Har aldri sett på det som noe problem. Lufthjul og det at sittedelen henger mellom ramma som en hengekøye gjør jo også litt på den delen.

Skrevet

Veltehistorien var en vogn som hadde stått flatt mens ungen sov, og den velta pga vind.

Skrevet

Jeg synes vogna er veldig stygg. Sportsdelen minner om vogn for utviklingshemmede. En tass på 7-8 måneder ser helt forkommen ut i den svære og breie sportsdelen.

Dessuten hadde jeg blitt sprø av alle glidlåsene på kalesjen.

Mange vogner jeg hadde valgt før. Feks Urban Jungle eller Brio Go som jeg har nå (hatt den andre og).

Skrevet

Jeg er GLAD jeg solgte min!!!

Den er god å trille, stor, lett og legge sammen, og tar liten plass sammenlagt, men de de negative sidene veier ikke opp for dette.

Jeg synes ikke vogna er stabil i det hele tatt. Har flere ganger holdt på å velte vogna på tur (uten noe ekstra bagasje). Vet av en gutt der vogna veltet mens han sov, hva som skjedde vet vi ikke, men vogna stod plasser på flat mark. -Det gikk dessverre ikke bra :-(

- Du kan kun ha sportsdelen FRA deg. Har gutten på 2,5år mot meg ennå. Å gå på tur er noe helt annen når du ser ungen, da kan vi tulle og fjase og jeg ser reaksjonene hans. Jeg ser med engang om det er noe, og er ikke avhengig av at han titter opp på meg gjennom luka eller at jeg stopper vogna og går fram.

- Den er et stort vindfang! Synes alltid jeg gikk med stormtrekk på. Den ble liksom ikke lun nok uten. Med vogna jeg har nå trekker jeg bare kalesjen litt lenger ned om det blåser og er surt.

- Glidelåsene er et kapittel for seg. De er et herk spesielt slik som jeg som hadde en stor gutt!

- Når vi byttet til sportsdel var gutten min ganske ung, han fikk ingen god støtte i vogna, men ble halvt liggende langs ene veggen.

- Varekurven under er nesten helt utilgjengelig med sportsdelen.

Skrevet

Takk for gode svar :)

Jeg syns også vogna er stygg, men min kjære er veldig bestemt på at han vil ha trehjuling, og da tror jeg ikke det går med noen andre her vi bor.

Akk. Usikker nå. Jeg syns både Emmaljunga Edge Duo og Simo ser mye bedre ut og er mer fristende.

Skrevet

Dytter litt i dag, for å se om det er noen som har flere innspill... :)

Skrevet

Jeg har Emmaljunga Edge Duo med sportsunderstell og er superfornøyd! Mer stødig vogn skal du lete lenge etter. Eneste minuset er at den er tung å ta inn og ut av bilen.

Skrevet

Jeg har TFK'en og er veldig fornøyd. Jeg ville nok uansett ikke satt en vogn i full blest med kallesjen oppe. Her gikk vi over til sportsdelen da arvingen var bare 4 mnd. Vendt fra meg. Gått helt utmerket. Plutselig var det morsomt å sitte i vogn. Man har et vindu i kalesjen, så man ser barnet hele tiden. Aldri hatt problemer med dette. Bag'en er også den lengste på markedet, og det var veldig kjekt for oss som fikk en lang gutt. Den kan virke litt stor i starten, men ettersom barnet vokser er det jammen en bra ting! Den er også veldig lun og god, og jeg har aldi plages noe særlig med de litt upraktiske glidelåsene som lusterer høyden.

Dette er den eneste vogna jeg har hatt, så litt dårlig sammenligningsgrunnlag. Jeg har derimot et vennepar som har emmajunga. Den er fin, men jeg liker svingbart framhjul. Emmajungaen de har tipper også velig lett bakover om barnet plutselig står i vogna og lener seg på kallesjen. Framhjulet på TFK'en kan låses, noe som gjør at den er mye lettere å trille i snø og på ulent underlag. Synes dempingen er veldig god. Dessuten er håndbremsen genial! Det finnes forøvrig en bag som kan justeres til sportsdel for de minste, som bakovervent til TFK'en.

Skrevet

annonym 22:41 her.

Vi byttet tfk'n med emmaljunga city cross. Er kjempe fornøyd. Fryktet at den skulle være tung å trille, men den er egentlig ikke det, bare andelenes (bortsett fra på kjøpesenter/butikker ol, der er tfk fenomenal).

Barnehagevogna (simo) er også helt ok, - den er litt gammel og slitt i fjæringa, så litt tyngere å trille. Denne går fra meg. Og selv om gutten er 2,5 år, kan jeg ikke si annet at jeg hater å ha ungen fra meg. Han snakker endel, men ennå ikke helt rent. Når jeg ser han skjønner jeg hva han mener, men når jeg ikke ser, og i tillegg hører dårlig hva han prøver å si, blir det mye frustrasjon og grining.

lykke til med valget!

Skrevet

Sjekk ut den nye Mountain Buggy Terrain!!

Mannen og eg har mest lyst på denne, men bakdelen er at me kanskje ikkje har plass til den ved sida av hundeburet i bilen...:/ Den blir ganske mykje større sammenlagt. Den har større framhjul, dette kan låsast både framover og bakover. I tillegg har den doble bremser - håndbrems som på TFK, men også brems nede ved foten når den skal stå i ro. Etter det eg har skjønt har TFK ein liten splint som skal setjast i håndbremsen som erstatter forbremsen, og det høyrest litt spinkelt ut synst eg...I tillegg er MB penare! Ein bakdel er at den ikkje har like stor bag som TFK.

OBS - Mountain Buggy kalles av og til OTH, men no skal det heita MB over heile verda har eg skjønt.

Skrevet

Liten splint?

TFK har skivebremser. Og når det er bra nok på en bil er det nok bra nok på en vogn også.

Skrevet

Ikke helt samme bremser på vogna som det er på bilen da!

- Det hun snakker om er hvordan du låser håndbremsen, det gjøres ved at du putter inn en "plastdings" i åpningen som blir når du klemmer inn håndbremsen. -Selv om jeg ikke likte vogna, hadde jeg aldri noen problemer med den. Føles litt tryggere med en brems som du "slår ned", men uansett parkerer man ikke vogna i bakke.

Skrevet

Det var det eg snakka om ja! :) Forklarte det visst litt dårleg...

Skrevet

Tusen takk for mange svar, folkens!

Ser det er mange ulike meninger, det er vel sånn det skal være :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...