Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Har vore der litt i det siste, og er skikkelig imponert. Har komt inn nøyaktig når eg har hatt time og har møtt berre dyktige og trivelige ansatte. Også legevakt fungerar supert, og det samme gjer fødeavdelinga. Har til samanlikning erfaring frå Haukeland sjukehus, og må sei at eg er tusen ganger meir fornøgd med Førde. All ros til dei tilsette der. Ja til eit sterkt sentralsjukehus! La oss innbyggarar i Sogn og Fjordane samle oss rundt eit sjukehus.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Er du sponsa av Helse Førde eller?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Er 100% enig med deg. Har vært innlagt der en gang (de reddet livet mitt faktisk) og har aldri opplevd maken til sykehus. FANTASTISKE folk som jobber der. De hadde god tid Til og med kirurgen som opererte meg tok seg tid til en kopp kaffe før jeg ble utskrevet. Men så er kanskje grunnen nettopp den at det er mindre travelt der enn andre større sykehus.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Jeg er helt enig Men jeg har ikke vært innlagt på andre sykehus, så de vet jeg ingenting om. Vokst opp her i Førde. God mat, er der i alle fall Og alle er imøtekommende og hjelpsomme.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 Sykehuset og personalet er helt sikkert kjempebra. Men fy fan så provosert jeg blir av at dere som bor i sunnfjord mener at "alle" skal samle seg om ETT sykehus!!!!!!!! Jeg fødte første gang 2,5 timer etter første rie, og gutten kom ut med navlestrengen rundt hodet. Ingen trodde det skulle skje så fort selvfølgelig. Om resten av sykehusene i s&fj hadde vært nedlagt hadde jeg født på landeveien med far som jordmor. Om gutten hadde overlevd blir bare spekulering. Hørest kjempekoselig og veldig trygt ut ikke sant?!!! Så for min del kan legen være så flinke som det går an i Førde. Fatter dere virkelig ikke at folk kommer til å dø dersom de andre sykehusene blir nedlagt? Åja, det glemte jeg - det er jo ikke dere som risikerer å dø eller å bli varig uføre - FORDI DERE får den beste medisinske behandlingen som finnest og slipper å vente på ett helikopter som aldri kommer fordi det er storm ved stadt! Dette er ingen kritikk av sykehuset i førde, jeg bare forstår ikke at dere ikke kan være solidariske med oss andre som bor i ett stort og griselendt fylke og som OGSÅ vil ha den beste behandling så raskt som mulig!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 Det er tilsvarande avstandar mange andre stader i landet, uten at ein høyrer om dødsfall som følge av avstand til sjukehuset. Det er bedre at vi samlar oss rundt eit sjukehus enn at vi må til Bergen for å få behandling. Sogn og Fjordane har for få innbyggarar til å oppretthalde tre sjukehus. Hi
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #8 Skrevet 24. november 2010 Jeg jobber på Haukeland, og vi får dessverre alle pasientene som IKKE har fått så god behandling i Førde... De er ikke like gode på alt nemlig, har sett mange tragiske komplikasjoner!!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #9 Skrevet 24. november 2010 Kjenenr mange som har født både på Haukeland og i Førde, og alle er einige om kor dei fekk best hjelp og oppfølging. Så dei er no ikkje gode på alt på Haukeland heller.. Hi
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #10 Skrevet 24. november 2010 Jeg snakket ikke om fødsler.. Fødende kvinner er friske, ikke syke. Og de som ikke er friske fødende, blir uansett sendt til Haukeland.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #11 Skrevet 24. november 2010 (Hvorfor er det bedre at noen skal måtte reise 3-4 timer til Førde enn at sunnfjordingene må reise 2,5 timer til Bergen? Jeg forstår ikke logikken din. Det er kortere fra Førde til Bergen, enn fra mange steder i S&Fj til Førde....) Og jo det skjer SELVFØLGELIG dødsfall fordi noen ikke kommer seg til sykehuset i tide, alle steder, til stadighet. Det er jo heller ingen som påstår at det IKKE kommer til å skje. Det er en vurdering de som sitter i styret i alle helseforetak og i regjeringen i dette landet tar - og det er en ØKONOMISK vurdering, ikke en MENNESKLIG en. Fordi noen ett annet sted i landet har 4 timer til nærmeste sykehus, betyr IKKE at det er en ideell situasjon. Vi trenger da ikke gå tilbake til steinalderen fordi vi har vært der før, eller? Tror du virkelig at alle 500 fødsler går som planlagt i året?? At man klarer å luke ut alle som trenger å sitte på fødeavdelingen to uker før? Hvordan kan noen vite om alle de fødselene som ikke går som planlagt før de skjer, selv om svangerskapet har gått etter boken? Det går ikke an skal jeg fortelle deg! Og får å dra en annen konsekvens - mange ansatte i FØRDE vil miste jobben sin den dagen sykehusene i sogn og nordfjord blir nedlagt. Fordi alle er ansatt i samme bedrift vil oppsigelsene gå etter ansennitet. Så sykepleieren fra lærdal med tyve år i jobben vil lett ta jobben til sykepleieren med fem år i førde. Ikke tro at alt er så rosenrødt fordi ørten direktører sier det er det! Arrrrg....jeg har tusen argument altså....blir rasende! :/ Og jeg blir helt matt av at det er folk med utdannelse fra BI og NHH som anses som best egnet i dette landet til å vurdere hvilken helsesituasjon folk skal ha!!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #12 Skrevet 24. november 2010 Eg hadde svangerskapsforgiftning. Var eg då frisk? Blei eg sendt til Haukeland trur du? Nei, eg fekk dagleg oppfølging på FSS. Venninna mi fekk svangerskapsforgiftning då ho budde i Bergen. Trur du oppfølginga der var den samme? Langt ifra. Det har sine fordelar med eit mindre sjukehis, men stort nok til å kunn tilby dei fleste tenester. Hi
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #13 Skrevet 24. november 2010 Det er ikkje 2.5 timar fra Sunnfjord til Bergen.... Det er så mange som går i vikariat i Helse Førde at dei som har faste stillingar vil trulig ikkje miste jobben. Dessuten er dt vel ikkje spes. sannsynlig at ein sjukepleiar i Lærdal vil pendle til Førde... Ja, økonomi er sjølvsagt eit poeng slik det er over heile landet i alle bransjar. Hi
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #14 Skrevet 24. november 2010 Til du som jobber på haukeland. Går begge veier det der. Kommer aldri legge meg under kniven på haukeland igjen. De holdt på å ta livet av min mor 2 ganger der, da de ikke tok seg tid til å lese journalen hennes. Meg sendte de hjem etter operajson. Hadde indre blødninger etter operasjonen. Jeg sa jeg var dårlig, klarte knapt å snakke å gå, men allikevel gadd de ikke undersøke meg og sendte meg hjem... Jeg holdt på å dø. Min sønn fikk alvorlig sykehusinfeksjon etter sin enkle operasjon. Min venninne klarte de å operere feil side av ryggen. ER det mulig liksom.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #15 Skrevet 24. november 2010 Det er iallfall 2,5 time fra Bergen til Førde med min bil. Jeg pendler flere ganger i måneden. Tror du sykepleieren i Lærdal heller vil gå på sosialen? Det er ikke jobb til alle sykepleierene i distriktene. Og hva med intensivsykepleieren og operasjonssykepleierene? Tror du de er villige til å gå ned 200 000 i lønn for å jobbe på ett sykehjem? Jeg vet at mange da heller vil ha en hybel i førde. Hvor lenge de holder ut er en annen sak selvfølgelig... Ikke mange andre bransjar der menneskeliv og helse går tapt pga økonomien. Nei, jeg unner selvfølgelig alle i sunnfjord at sykehuset i førde består! Jeg bare forstår ikke hvorfor dere ikke kan gjøre det samme med alle andre. Mangel på empati kanskje?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #16 Skrevet 24. november 2010 Då køyrer du fort! Eg brukar 3 timar hvis eg er heldig med ferje og køer. Eller realisme. Det er ikkje økonomi til å opprettholde to lokalsjukehus i tillegg til sentralsjukehuset. Hi
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #17 Skrevet 24. november 2010 Ja der sa du det selv. ØKONOMI. Drit i helse og liv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå