Gå til innhold

Refluks-frustrasjon! Timesvis hver kveld.. (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på seks måneder har refluks. Det går litt opp og ned, men de siste ukene har vi vært inne i en av de verre periodene hennes. Hun går på Losec/Nexium, og de siste dagene Gaviscon. I tillegg lar vi være å gi henne sure/syrlige ting som kan forverre tilstanden.

Dagen går stort sett greit, hun gulper noe (mindre med Gaviscon), men det går stort sett greit. Kveldene er verre. Fra er ferdig badet og mett i halv 7-7-tida kan går det nå mellom 2 og 5 timer til hun sover for godt. Hun kan sovne innimellom, men våkner fort igjen, og i hvert fall hvis vi legger henne ned. Hun har mye luft i magen, og mye oppgulp (kommer stort sett ikke ut av munnen), og dette plager henne så hun ikke får sove.

Senga er skrå, men det hjelper lite siden vi ikke en gang får lagt henne der før kl. nærmer seg ti, elleve og tolv. Veldig slitsomt. i tillegg er hun stort sett bare rolig hos meg. Jeg og mannen min bytter på å være inne hos henne, men hun gråter hos ham og da bli ikke pausene mine noe særlig til pauser likevel. Får veldig vondt av henne når hun plages og er sliten, men blir også utrolig sliten selv, når vi sitter der med henne og hun aldri får roet selv.

Måtte bare få ut litt frustrasjon. Tips og råd tas også gjerne imot:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff- vet hvordan det er og sender en trøsteklem;)

Har desverre ikke noen bedre råd til deg enn du allerede vet.

Her hjalp det heldigvis med medisinering, men vet om andre som det ikke har hatt god nok effekt på og det da har endt med operasjon.

Regner med at dere får god oppfølging?

Skrevet

Joda, vi får for så vidt god oppfølging, men som du sier så er det ikke så mye som hjelper der vi er nå.. Og legen er egentlig mest fornøyd med at hun har begynt å gå opp i vekt (og det er selvsagt vi også), men det sliter så veldig på henne, og aller mest på oss. Når ble din bedre (utover medisineringen)?

Skrevet

Finn deg en god kiropraktor, det kan hjelpe masse!! Gi det noen behandlinger, det funker ofte bra.

Skrevet

Vet hvordan det er :( Har egentlig ingen råd til deg annet enn å kutte ut melkeprodukter, men det har du kanskje prøvd allerede. Gutten vår ble mye bedre da.

Skrevet

Takk for tipset, men hun får flaske, og vi har prøvd alternative mme uten at det hjalp noe. Vi har også sjekket henne for melkeallergi, en det ga ingen utslag. Men i morgen skal vi til kiropraktor, krysser fingrene for at det kan gi en bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...