Gå til innhold

Hva synes dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

en gutt på 3 år som nekter å legge seg, sitter å skriker og smeller i senga si...

skru av alt lys og lukke døra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett på et lite lys og lukk gjen døra. Gjorde jeg nå netopp til 4 åringen som ikke skjønner at hun er trøtt.... Argh...

Skrevet

Skru av alt lys, ha døra som forhandlingsmulighet. "dersom du ligger i senga di nå får du ha døra åpen." så får man se om ungen skjønner at du mener det eller ikke:)

Skrevet

Om barnet ikke er redd for mørket eller lukket dør (og ikke har plager som gjør at det ikke vil sove da) kan du gjøre det slik, men man skal aldri spille på et barns frykt.

Skrevet

han er redd for både mørk og lukket dør. men faren sier at det er det som må til... jeg har ikke noe jeg skulle sagt... et annet tips han kom med var å sette guttungen på verandaen og la han skrike fra seg der...

blir helt sjokka jeg....

Skrevet

Jeg vet hva du gjør...

Du setter på litt lys på barnerommet og har døra litt åpen (er ikke barnet sin skyld at det er redd og å spille på reell redsel er ALDRI greit) så åpner du verandadøra og sparker den jævla faren ut på verandaen ;)

Skrevet

Faren er en idiot. Det er hva jeg synes om saken.

Skrevet

Du slutter å forhandle med barnet!

Nå er det kvelden og alle barn må sove, dermed basta!

Jeg vet du ikke liker helt mørkt rom så jeg setter et lite nattlys her og lar døra stå på gløtt, sov godt!

Mannen kan ta et par sov-i-ro i ørene og lese avisen, ungen sovner til slutt. Selv en 3-åring skjønner når de ikke kan forhandle lenger, men bare om du slutter å la dem.

Lykke til!

Skrevet

Ikke spille på et barns frykt? I alle dager, tror du barn gjør som de skal ved å be pent eller bli lokket med sjokolade du da? Å stenge ungen ute på verandaen er ondskapsfullt, på rommet sitt er han trygg. Å la barnet selv få velge å ligge med lyset av eller på, ved å oppføre seg skikkelig, er normalt og effektivt. Da tjener han selvsagt inn å få ha døren oppe og lyset på ved å gjøre som han skal og lærer fort hvem som er sjefen. For de voksne MÅ være sjefen, uansett hva DIBpolitiet mener. Barn som får lov å være sjef har det faktisk ikke bra og lærer ikke å oppføre seg skikkelig.

Skrevet

helt enig med 21.20!!

man skal være forsiktig med barn som er redd for ting. jeg ville også hatt på et lys event gjort en avtale om at du satt utenfor døra hvis han la seg fint ned for å sove.hvis han er klar for det går det ann å ha et belønningsystem hvis han var flink til å legge seg og ha en "gulrot" om han har fått så og så mange klister på arket sitt(feks) men sett inn et lite nattlys i første omgang å se om ikke det hjelper :)

Skrevet

Nå er du bare tullete, ingen snakket om sjokolade!

Nei, man skal aldri spille på frykt. Så om barnet er redd for mørket eller lukket dør så truer man ikke med det. Man slår på litt lys og har dra åpen og går opp i stua!

Det er ikke snakk om å være sjef, det er snakk om å få lov til å føle seg trygg i sin egen seng!!!!

Skrevet

Men barnet er ikke trygg å sitt eget rom. Og om man da gjør noe så barnet bli enda mer redd blir barnet antakelig enda mer hysterisk og da kan han hvertfall ikke sovne. Samtidig kan det resultere i at redselen blir verre og at kveldene blir enda verre også.

Skrevet

vi vet at barnet er trygt på rommet. Men å slukke lyset og lukke døren når barnet er redd for både mørket og lukket dør.....ja, det er ondskapsfullt og skaper heller bare flere traumer hos barnet.

Hva med en nattlampe og døra på gløtt....?

Skrevet

enig, går fint an å oppdra et barn og lære det rett og galt og hva man ikke aksepterer, uten å spille på frykt!

Skrevet

Les en bok, ligg med i sengen og skap en hyggelig atmosfære så kanskje han vil sove. Ha nattlampe og vær hos han til han sovner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...